Verkonjakaminen Vista - XP

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jusa1983, Dec 27, 2010.

  1. Jusa1983

    Jusa1983 Member

    Joined:
    Jan 31, 2008
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro, mulla on vähän ongelmia tiedoston- ja tulostimenjaossa vistassa.
    Tietoaverkosta, verkossa on kummallakim koneella oma kiinteä ip-osoite ja purkkina
    Buffalon WZR2-G300N.

    Tietoa koneista Kone Vista: Päivitykset on asennettu, palomuuri ohjelmana on F-Secure Internet Security 2011 josta olen vapauttanut ip-osoitealueen kyseisten koneitten ip-osoitteille ja laitettu kummankin suuntainen liikenne tiedoston ja tulostimen jakoon. Windowsin palomuuri ei ole päällä olenkaan. Edes pingi komentokehokkeestta ei mee läpi toiselle koneelle, mutta purkista kun pingas konetta niin meni läpi. Tämä kone on verkossa kaapelilla. Verkko ja jakamiskeskuksessa on verkon etsiminen käytössä, tiedostojen jakaminen käytössä, julkimenen jakaminen käytössä tulostimen jakaminen käytössä, salasanalla suojattu jakaminen ei käytössä ja median jakaminen ei käytössä.

    Tietoa koneista Kone XP: Päivitykset on kans asennetu, palomuuri samalla lailla kuin tossa vista koneessa. Windowsin palomuuri ei ole tässäkään päällä. Pingillä samat ongelmat kuin toisessa koneessa. Tämä kone on langattomassa verkossa.

    Kummassakin koneessa toimii internetti aivan normaalisti.
     
  2. HeQu

    HeQu Regular member

    Joined:
    Aug 8, 2010
    Messages:
    355
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  3. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Ton takia se XP ei "Visvasta" mitään tajua.
    Molemmissa koneissa pitää olla toistensa käyttäjät samoilla salasanoilla, niin pelaa ja sitä "homoverkkovelhoa" ei pidä Vistassa päästää sotkemaan asioita...

    T: Vesku
     
  4. Jusa1983

    Jusa1983 Member

    Joined:
    Jan 31, 2008
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu tiedän kummallakin oon kokeillut ja ei mitään apua ollut...
     

Share This Page