Vesijäähdytys

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by temu223, Aug 1, 2009.

1. temu223

temu223 Member

Trophy Points:
    16
    Kertokaapa mielipiteitä vesijäähdytyksestä hyviä/huonoja puolia? Minkähän hintanen mahtaa olla jossa kohtais hinta/laatu?

2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68

Riippuu siitä tekeekö itse vai ostaako valmispaketin aivan hupaseen koneeseen ei ole järkevää mutta 2/½-3gigan suoritinteholla, ja ainakin jos kellotus on mielessä nestejäähy on paras systeemi koneessa ei juuri ole muuta kulumista kun lämpötilan vaihteluista johtuvaa "kulumista" lämpötilan pitäminen suurinpiirtein vakiona pitentää koneen ikää ja vakautta. Itse päädyin Reserator XT - Hybrid Liquid Cooling System - Titan systeemiin, vajaan vuoden on homma pelittänyt eikä ole tarttenut lämpöjen kanssa tuskailla hinta/laatu on sitten tutkittava konekohtasesti. Homma on hyvä aloittaa googletus hommilla jos ei ole aiempaa kokemusta.

3. Gocom

Gocom Active member

Trophy Points:
    66
    Vesijäähdytys, kuten hc -kellottaminen on enemänkin harrastus kuin hyötylaji. Eli oikeastaan teemme sitä vain koska sitä voi tehdä, ja ihmiselle joka ei ole 100% kiinnostunut koneista, sitä ei voi suositella.

Myöskin kun kysyt laadusta, ja hinnasta, niin sitä ei ihan voi sanoa noin suoraan. Siis koska yleensä valmista settiä ei kannata käyttää. Putkea saat suurinpiitein mistä vain ja nesteetkin saa itse. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole.

Hunoinpana puolena voisi sanoa pieni rahan meno, ylläpito, uusiminen, jäähdytyksentasapainottaminen ja aika. Samalla ne ovat myös ne parhaimmat puolet, eli aika ja tekeminen. Samalla saa muutaman asteen lisää leikkiä.

Last edited: Aug 2, 2009

Share This Page