Vesijäähyn ainesekoitus suhteet ja aineet

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Netti, Aug 25, 2004.

1. Netti

Netti Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen suunnittelemassa vesi jäähyn ostoa eli mitä aineita siihen tarvii ja mistä niitä saa tuolta only4prosta aattelin hankkia siellä puhutaan vaan prosenteista 10-15% eli paljonko se on toiseksi kannattaako hankkia vesi säiliötä aattelin laittaa ämpärin tislattu vesi eikö se oo akkuvettä ja se on syövyttävää miten letkut kestää sitä

2. neptunus

neptunus Regular member

Trophy Points:
    26
    ei akkuvesi sellasenaan oo syövyttävää vaan se tislattua"puhdasta vettä"

Eikös sinne vesisäiliöön kannata laittaa jotain levänkasvua estävää ainetta...

joku vesijäähyistä enemmän tietävä vois varmaan kertoa tarkemmin:)

3. läski

läski Guest

0
    Trophy Points:
    0
    akkuvesi on kyllä tislattua, mutta myös ionisoitua. joten se johtaa erittäin hyvin sähköä. Kannattaa hakea apteekista ionisoimatonta tislattua vettä, joka ei vedä konettasi heti oikosulkuun yhden vuotaneen vesipisaran jälkeen. Veteen joudut myös laittamaan esim. waterchilin anti alga fluidia levänestoon. Jos ostat muita kuin vesijäähyyn tarkoitettua, kannattaa katsoa ettei sisällä mitään jäähyn valmistajan kieltämiä aineita. Itse käytän jäähyssäni jimm's pc storesta ostettua ag super coooleria (biologisesti hajoava jäähdytinneste) ei ainakaan pääse levä tekemään tepposiaan. Mulla on kiinteä suljettu jäähy, jossa on n.2desin ns. säiliö. Siitä se kiertää pumpusta lauhduttimeen,prossulle,kovalevyille,virtalähteeseen,nortbridgeen,gpu:lle ja takaisin säiliöön. ag supercoolerilla lämmöt on n.37 astetta (amd64 3200)

4. Netti

Netti Regular member

Trophy Points:
    26
    Anteeksi tietämättömyyteni mutta mitä ionisoitu vesi maksaa?onko kallista ag supercoolerin käyttö on kielletty eli pitää varmaan laittaa jotakin muuta toiseksi onko parempi hankkia vesi säiliö samalla miten eri lailla asennus tapahtuu?toiseksi kummasta paikasta paketti kannattais tilata?ihan mielipidettä kyselen eli mun prossu on amd athlon xp2400+ lauhdutinta ei tuu ollenkaan tossa only4pron paketissa onko se tarpeellinen muuta kun kesäisin?

5. nuudeli

nuudeli Member

Trophy Points:
    16
    Itse käytin vettä ja ihan auton jäähdytinnestettä. Tuo on sitten erittäin myrkyllistä ja ilmeisesti vielä siinä mielessä petollista että maistuu mukavan makealle eli kannattaa pitää pikkulapset ja lemmikit kaukana siitä.

6. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Kannattaa pistää ihan normaalia auton pakkasnestetta.
    Normaali seos on vissiin 50/50 eli puolet pakkasnestettä ja puolet vettä.
    Itse ainakin skodessa käytän tuota seosta.
    Ei varmaan tietokoneessa tarvii ihan noin ytyä olla, kun ei siinä jäätyminen kuitenkaan vaivaa.

Share This Page