Enpä ole vielä pokkaria nähnyt joka ei osaisi lisätä aikatietoa kuvaan. Sony, Canon, Ricoh, yms. mitä on testannut tekevät kuvaan aika merkinnän. Enpä käyttäisi sitä kameran valintakriteerinä.
Eli missä kamerassa on toiminto joka pilaa kuvan takuu varmasti? Jos haluat niihin päivämäärät, lisää ne jälkikäteen. Itse en ainakaan halua, että taustakuva muistuttaa milloin otin sen, koska tiedän sen muutenkin.
Olen jossain vaiheessa kameroita kattellut ja kyseistä ominaisuutta ei oikeen mistään kamerasta löytynyt. Olen nyt jälkeenpäin laittanut päivämääriä "pilaamaan???" kuvani, kyllästyttää ja vie turhaa aikaa.. Aika harvassa kamerassa mainitaan et kyseinen ominaisuus olisi.. Ja en kameraa sillä perusteella osta, olisi vaan mukava lisä..
Minulla on HP:n photosmartti kamera, se ainakin osaa lisätä kuvan tietoihin "valokuva otettu" päiväyksen ja kellonajan. Eli pystyy esimerkiksi suoraan järjestää explorerissa kuvat päiväyksen perusteella.
eiköhän kaikki kamerat tee tiedostoihin aikamerkinnän..olisi aika kummallinen tiedostojärjestelmä jos ei olisi aikakoodeja. Käyttäjä halusikin aikakoodin itse kuvaan.
Canonin nykyisissä pokkareissa ominaisuus leimata kuva kyllä on, mutta toimii vain yhdellä resoluutiolla (joku postikorttikoko)