Vga --- Rca kaapeli?

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Happo86, Aug 26, 2006.

1. Happo86

Happo86 Member

Trophy Points:
    16
    Eli olisi tarvetta tuollaiselle että sai liitettyä koneen jossa ei ole tv-outtia tv:seen. Kyllähän noita saa tilattua mutta kun tossa olis tarpeita niin aattelin ite väsätä moisen. Ei kukaan sattuisi tietämään pinni järjestystä, että mihin pinneihin rca pitäisi kolvailla. Niin ja onko kuinka "terveellistä" laitteille käyttää tommosta viritelmää?

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei taida normaalista VGA ulostulosta tulla komposiitti signaalia, joissakin kannettavissa moinen optio on kyllä, mutta sekään ei taida olla mikään standardi.
    EDIT:
    Eli erillinen boksi pitää olla joka muunnoksen tekee.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7535
    tuollaisen voi tietenkin tehdä itse ja noita saa ostettua muistakin liikkeistä.

Last edited: Aug 26, 2006
  3. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllähän tuollaisen convertterin itsekin pystyy tekemään. Esim. tuolla on jotain infoa http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/
    Ei kovin paha kytkentä ole, muutama konkka, pari transistoria, vastuksia ja joku mikropiiri sun muuta.
    Tosin kotioloissa voi olla paha tuollaista piirilevyä mistään tekaista, mutta jos on vaikka joku kaveri opiskelee esim ammattioppilaitoksessa elektroniikkaa, niin pyydä tekemään. Tietysti, jos on tee-se-itse miehen vikaa, niin kyllähän tuollaisen verolevyllekin tekee.
    Itse ostin suosiolla tuollaisen Grand Hand Viewin, mikä löytyy tuolta Agent007:n linkistä.

Last edited: Aug 29, 2006
  4. Happo86

Happo86 Member

Trophy Points:
    16
    Kiitti linkistä. Ite satun olemaa sähkö/elektroniikka linjalla ammattikoulussa joten taidan yrittää tehdä sen itse.

Share This Page