VGA --> videonauhuri?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by lauri131, Dec 27, 2002.

1. lauri131

lauri131 Member

Trophy Points:
    11
    Pystyykö millään adapterilla nauhottaan videolle VGA:n kautta? Ymmärtääkseni tavallisella vga to scart -härvelillä ei saa kuvaa videonauhuriin, vai olenko väärässä? Pistäkää linkki ohjeisiin, jos sellaisen pystyy tekemään. Miten paljon parempi kuva VGA:lla saadaan kuin s-videolla?

Missä liikkeessä Tampereen alueella voitaisiin myydä scart/s-video -sovitinta suunnanvaihtajalla halvimmalla? Bdogista löytyy 11 €:lla, mutta jos joku tietää halvemman paikan niin voisi sanoa. Laitetaan vielä kuva, että kaikki tietää mistä puhutaan: http://www.bdog.fi/netstore/tuotekuvat/2641.jpg

Pystyykö s-videon kautta menevän kuvan laatua parantaan mitenkään? Koneella on power strip, voiko siinä säätää jotain? Pistäkää ohjeet säätämiseen tai sitten valmiit säädöt. Kortti on radeon 7500.

2. lateh81

lateh81 Regular member

Trophy Points:
    26
    VGA:assahan video on grb:tä ja siinä ei ole edes macrovisioni. olen mielestäni joskus lukenut jostakin että euroopassa ei myydä mitään mikä nauhoittaisi ko. signaalia. (korjatkaa jos olen väärässä) tietysti netistähän varmasti löytää jotain vga --> s-video/composiitti muuntimien teko ohjeita tai jostakin jopa valmiita palikoita. mutta helpompi on ostaa näytön ohjain jossa on tv-out. (paitsi tietysti jos kyseessä on kannettava)

3. Sonata_86

Sonata_86 Guest

Niinpä... oon samaa mieltä lateh81 kanssa että ois parempi ostaa näyttis mis on tv-out. Mut mul on radeon 7500 ja siin seisoo aineki tv-out reikä. Anttilas oon aineki nähny niitä et jos siel päin suomee on anttila ni eiku toptennii kattelee, tai tilaa biltemasta!

4. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Jos RGB-signaali viedään TV:lle niin saadaan paras kuvanlaatu. Adapterin voi ostaa tai rakentaa itse..

5. lauri131

lauri131 Member

Trophy Points:
    11
    Kyllähän mun radeonista TV-out löytyy, muuten vaan ajattelin rakentaa sellasen, jos vaikka joskus sattuis tartteen :) Toimisko tämmönen: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/vga2palntsc.html

Bilteman scart-adapterissa ei tietääkseni ole suunnanvaihtajaa. Täytyy ensi viikolla käydä sitten jostain ostamassa sellanen.

Share This Page