VHS -> CD vai VHS -> DV -> CD ?!? (Aloittelija)

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by MiksuX, Dec 14, 2003.

1. MiksuX

MiksuX Guest

Oltiin tossa pari kuukautta sitten luokkaretkella Lapissa ja opella oli videokamera jolla se kuvas. Ja sitten se laitettiin VHS:sälle ja kopioin juuri sen itselleni.
    No, sit juolahti ajastus että ois kiva saada se "leffa" koneelle ja sit polttaa Cd:lle. Mikä olisi helpoin tapa siirtää se VHS:ältä CD:lle ? Ostanko piuhat ja lataan softat ja sit vaan poltan vai laitanko sen VHS:sältä DV:lle ja sit koneelle. Kummalla on parempi kuvan laatu ?
    Paljon tommenen 1h 17 min juttu vie koneella tilaa ? Mikä ois hyvä codecci. Antakaa vähän neuvoja aloittelijalle.

2. kuakku

kuakku Regular member

Trophy Points:
    26
    Minä olen myös "nauhottanut" pari VHS:ää tietokoneelle. Käytän Showshifter ohjelmaa ja TV-korttia (tietysti). Codeccina käytän DivX 5.1.1, tosin asetukset on vielä hakusissa. Meinaa tulla pikkusen liian isoja filejä :(
    Mutta nämä muutama mitä olen nauhottanut on ollut kohtalaisen hyviä tekeleitä. Eli videosta vaan piuha TV-kortille ja ohjelma nauhottamaan.

Share This Page