Olen seurannut keskustelua VHS:n muuttamisesta DVD:lle ja olen itse päätymässä joko laitteeseen, jossa on molemmat "asemat" tai pelkkään tallentavaan DVD:n. Kysyisin nyt asiaan liittyen pari kysymystä. Mihin muotoon poltettu DVD-levy tulee (avi, mpg,....) Voiko sitä editoida tietokoneessa esim. Pinnaclella. Minulla on digiboxi, jossa on kovalevy. Voiko sen nauhoitukset polttaa tällä uudella tulevalla DVD-tallentimella. Siis saako sen yhdistettyä tuohon DVD-laitteeseen
DVD-levylle tulee tietynlainen kansiorakenne, jossa on BUP-, IFO- ja VOB-tyyppisiä tiedostoja. Jos haluat tv-ohjelman (tms) tietokoneelle editoitavaksi, sinun tarvitsee kopioida tietokoneen kovalevylle vain ne VIDEO_TS -kansiossa olevat tiedostot, joiden nimi loppuu merkkeihin _1.VOB, _2.VOB jne. Ellei tietokoneohjelmasi tunnista niitä, voit vaihtaa VOB-päätteen tilalle ".mpg", sillä ne ovat "mpeg-2"-pakattuja videotiedostoja. Ellei ääntä kuulu, tietokoneestasi puuttunee "AC3 filter", jonka löydät Googlella netistä.
Kiitos vastauksesta. Kysyisin vielä uudestaan tuota toista asiaa. Voiko didiboxini kovalevyltä siirtää tavaraa tallentavalle kovalevylle ja sieltä sitten edelleen editoitavksi tietokoneelle
- Kyllä minun mielestäni pystyy, kun kytkee digiboxista scart johdon tallentavaan dvd soittimeen (eli samalla idealla kun joskus vhs -> vhs kopio) - Itselläni on pelkkä digiboxi mistä menee scart tallentavaan dvd soittimeen ja sieltä poltan sen dvd-rw levylle ja sitten tietokoneella editoin jos haluan tehdä hienot valikot ym...(tai editoin välillä dvd soittimella pelkistetymmän version)