Ohjain on Geforce4 Ti4200 ja TV-kortti on Pinnacle PCTV 5 SE. Ja ongelma on se kun yritän videoilta siirtää kuvaa koneelle, kaikki toimii muutenmutta kuva on mustavalkoinen. PAL on valittuna ja S-video piuha ja äänikaapelit ovat scartissa joka videoissa.
Jospa siinä videokasetissa on macrovision -suojaus. Onko itse tallennettu kasetti vai myyntivideo? Myynti-/vuokravideothan on suojattu kopioinnin varalta.
Mulla tekee samaa kun yritän toistaa videota laitteella joka ei tue s-video moodia. Muuten on ihan ok mutta ilman värejä.
snapix uusikin tuo macrovision videoissa ? Kun just varmuuskopioin matrix re-loaded videon videolle eikä ollut mitään ongelmia.
Chopper, ei se macrovision nyt kovin uusi keksintö ole. Vanhoilla 80-luvun videoilla macrovision-suojattu vhs:kin kopioituu ongelmitta, mutta uudemmissa siihen kopioituun kuvaan saattaa tulla ikävää välkkymistä tai muita lieveilmiöitä tuon suojauksen vuoksi. Taitavat kuitenkin harvemmin käyttää macrovisionia vhs:lle, ilmeisesti sekin kun vaati jonkinlaisia rojaltimaksuja suojauksen kehittäneelle yritykselle.
HooPeeKoo: Ni sul o s-video tuki siin tv-kortissas? Sillo sul pitää ol valittun se tulo eikä antenni. se vois aiheutta sen mustavalkosuuden. Itte käytän pelkää antenni pihaa tv-korti ja video välil. Tosin mu pitäs vaihtaa tv-korttini (WinTv-Go) vähä laadukkaampaa ku ei tue 325x288 suurempaa resoo =/
Saitteko ongelman ratkastuu? Jos saitte ni miten? Mullaki sama juttu. Antennin kautta näkyy värit, mutta ku videon scartista ulos ja s-videona tv-kortista sisään ni eipä näy enää. Ja mulla on s-video tulo valittuna.
Minäki kokeilin laittaa VHS->koneelle antenniliittimen kautta ja muuten toimii hyvin mutta mitenkäs saisin äänet kuulumaan? Äänet ei ottanu toimiakseen vaikka laitoin johdon äänikortin line-in liittimen ja tv-kortin välille. Mikä avuksi? Käyttis win XP, Tv-kortti TerraTValue.
Nyt kokeilin taas säätää korttia niin äänet kyllä kuuluu hyvin kun ei laita record modea mutta tallennetussa videossa ei kuulu äänet. Laitoin kaappauksen ajaksi MP3 tiedoston soimaan ja nyt musiikki kuului videossa. Missä on vika?
Mitä suodattimia VHS:ltä kaapatulle videolle kannattaa käyttää, jotta kuvasta saisi mahdollisimman hyvälaatuisen? Mistä voisi johtua, että kuvan alareunassa näkyy koko kuvan levyinen ohut häiriöraita? Korttina on vanha Hauppauge WinTV GO.