VHS/mpg/divx/xvid/vob -lähteistä DVD:ksi

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by Nabby, Feb 15, 2006.

1. Nabby

Nabby Member

Trophy Points:
    11
    Tavoitteenani on saada koostettua DVD videoista eri lähteistä. Suurin osa on tällä hetkellä VHS-kaseteilla. Olen kaapannut videota tv-kortin oman ohjelman (Cyberlink PowerVCR II) kautta mpeg2:ksi, mutta ajattelin, josko tähän olisi parempikin softa?

Lisäksi samalle DVD:lle tulevia videoita on tiedostoina koneellani kaikissa mahdollisissa muodoissa, etenkin divx:nä.

Tähän mennessä olen menetellyt niin, että olen muuntanut aina DVD:lle haluamani videot Tmpgenc DVD Source creatorilla (osaa kätevästi muuntaa bitraten niin, että videot mahtuvat), ja sitten vain Tmpgenc DVD Authoriin. Ongelmana noissa on mm. se, ettei niiden avulla oikein korjailla audiota, esim. muuteta sen äänenvoimakkuutta tai lisätä kokonaan toinen audio tilalle.

Olisiko siis helppokäyttöistä ohjelmaa, joka tekisi nuo kaikki?:
    - kaappaisi videokuvaa vhs:ltä laadukkaasti
    - toimisi konvertointiohjelmana, eli voisin syöttää minkä vaan videotiedoston ja muuntaisi sen lopulta dvd:lle soveltuvaksi (en siis tarvitsisi erillistä softaa esim. divx->mpeg2 tätä ennen)
    - antaisi muuntaa ja muokata kunkin pätkän audiota ja mielellään korjata myös synkan
    - näyttäisi koko ajan, paljonko dvd:llä on tilaa ja millä laadulla videot ovat kulloinkin, ja miten paljon ajallisesti vielä mahtuu jne.
    - tukisi myös dual layer dvd:itä
    - videon ediointi luonnollisesti (helppoa poistaa ylimääräiset alusta/lopusta/keskeltä)
    - mahdollisuus tehdä jotain yksinkertaisia efektejä, lähinnä siisti fade in/fade out videoihin, jotteivät lopu töksähtäen
    - menun luonti helppoa (menun ei tarvitse olla kovin "erikoinen")

Kiitoksia kaikista ohjeista...!

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Pinnacle Studio on varmaan lähimpänä tuota kuluttajaluokan tuotteissa.

3. Clasko888

Clasko888 Guest

Miten saan toimimaan tämän nimisen tiedoston: "24.S04E01.iNTERNAL.WS.DVDRip.XviD-MEDiEVAL" koska divx ei suostu muuttamaan tuota tiedostoa ja sitten kun vielä olen kokeillut bs playeria sun muita ohjelmia niin ei se vaan ole lähtenyt käyntiin?

Share This Page