Tuommonen ongelma on ollut mulla jo kaksi kuukautta.Ostin vielä uuden scart johdon eikä se auttanut asiaa. Nauhurina käytän DVD/VHS comboa joka on merkkiä LGV280 ja Telkka on Grundig Lerano 55. Mulla ei olis mitään muuta ongelmaa ku tuo mustavalkoisuus,minkä takia se tulee minulle?!
Ja se boxin merkki oli ??? Yleisin syy m/v kuvaan on se, että digiboxi lähettää scartista ulos sellaista signaalia, mitä vhs ei osaa käsitellä oikein esim. S-Video tai RGB, CVBS pitäisi toimia kaikilla nauhureilla. Luulisi kyllä, että tuo signaali homma olisi kahdessa kuukaudessa tarkistettu. Olisko siinä nauhurissa jotain asetusta sisääntulevalle signaalille ?
Jaa Samsung. Tuossa näkyy ykkösscartissa(TV) olevan vaihtoehdot RGB/CVBS ja kakkosscartissa (VCR) pelkkä CVBS eli ei taida vika olla noissa lähtösignaaleissa. Jotain taitaa olla rikki ??
LGV280 Koittanut molemmat scartit,, "AV 2 Äänen ja kuvan nauhoitus käyttäen ylempää DECODER-liitintä video- nauhurisi takapanelissa." Decoder-asetuksista mitään? Tuo Jatkuvapyyhkäisy päällä /pois? Oisko niin hölmö vempain, jotta aluekoodi pitäisi asettaa erikseen. >Manualer V280N-P2_NA8SLLS_FIN_MFL37329805.pdf http://nordic.lge.com/sv/products/model.detail/combo_v280.jhtml# Edit: testataksesi /voithan boxin scart-vcr.n kautta liittää tv.seen, pitäisi kyllä näkyä kuva ja värit. Ei kylläkään välttämät yhtä hyvin.
Olen näiden mustavalko-ongelmien kanssa sen verran tapellut, viimeksi digiboksin ja projektorini kanssa, että noin 85% varmuudella sanoisin nytkin että kyse on juurikin tästä RGB / Y/C / CVBS -ongelmasta (taikka yleisemmin PAL / NTSC -valinnasta.) Oma projektori ei esimerkiksi ymmärtänyt boksilta kuin tuota Y/C -formaattia.
Mulla oli sama ongelma humaxin (PVR9200C) ja philipsin videoiden kanssa. Ongelma poistui kun muutin boksin asetukset scartille s-videosta CVBS:ään (tehdasasetuksena oli 2:s scartille s-video). Eli videoni/scart-johtoni ei osannut tuota s-videota syödä.