VHS nauhotteet digiboksiin ?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by reesu2, Feb 23, 2007.

1. reesu2

reesu2 Guest

Olen juuri hankkinut tallentavan digiboksin (topfield 5100HMDI) pikkusen hieno vehje. Nyt kiinnostais onko mahdollista siirtää VHS nauhoitukset digiboksin kovalevylle ?? Mitenkään ??

2. arskaxx

arskaxx Active member

Trophy Points:
    66
    Suoraan VHS:ltä boxiin ei onnistu mitenkään.

Ainoa vaihtoehto on hommata PC:hen joku videokaappauskortti ja sillä kaapata VHS-tallenteet ensin PC:lle, jonka jälkeen tiedostot muutetaan Topfieldin .rec muotoon ja sitten kopioidaan ne Topparin kovalevylle.

On tietysti toinenkin konsti. Jos sinulla on tallentava DVD, niin ne VHS-nauhat voi ensin tallentaa DVD:lle ja sitten PC:llä muuttaa ne DVD:t toppyn ymmärtämään muotoon jne.

Last edited: Feb 23, 2007
  3. reesu2

reesu2 Guest

No nyt olen polttanut ne VHS nauhat DVD+ levylle. Sitten ei mun järkeni riitä että miten levy muutetaan "Topfieldin ymmärtämään muotoon" ja minun. Että miten se tapahtuu käytännössä, tämmöselle ei paljon tietokoneitten kanssa ollut yli 50 papalle selitettynä??

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Rehellisesti sanottuna tuo on kyllä aika työlästä ja vaatii aika paljon "nörttimieltä" onnistuakseen. En lähtisi itse tuota tekemään jos minulla olisi Topfield. Miksi se "nauhoitus" ylipäänsä pitäisi sinne kovalevylle saada kun se nyt kuitenkin on jo DVD:llä katsottavissa?

Tässä hieman osviittaa asiasta näin alkuun. Saat täältä varmasti tarvittaessa lisää neuvoja jos kuitenkin haluat tuohon siirtoon ryhtyä...
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=287397&postcount=10

5. Makke68

Makke68 Guest

Itselläni on kanssa kysely päällä näistä hommista. Vaimolla on työn puolesta kasoittain video-nauhoja, jotka pitäisi siirtää tietokoneelle, editoida (esim. pätkiä) ja tallentaa sitten dvd-levyille. Ja nimenomaan juuri näin.

Eli olenko ymmärtänyt oikein: Tarvitaan videoihin scartliitin, josta lähtee nämä RCA(?)-piuhat, jotka liitetään tietokoneen tv-korttiin (pitää varmaan hommata sellainen) vai oliko se jokin videokaappauskortti? Ilmaisohjelmia varmaan löytyy videoiden editoimiseen. Ja sitten vaan poltetaan dvd:lle, onko väliä + /-? Mitä unohtui?

6. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Siinä scartliittimessä pitää sitten olla suunnanvaihtokytkin ja kytkin käännetty OUT tai OUTPUT-asentoon muuten signaali ei kulje videosta ulos. Ja mm. tv-kortti, videokaappauskortti, näytönohjain jossa video-in ovat vaihtoehtoisia laitteita joita voi käyttää tuohon hommaan.
    Mutta tämä ei sitten liitykään tuohon alkuperäiseen kysymykseen...

Share This Page