VHS videonauhurin nauhoitusongelma

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Tubsie, Sep 4, 2007.

1. Tubsie

Tubsie Member

Trophy Points:
    11
    Hei. Minulla on tavallinen VHS videonauhuri ja se nauhoitti hyvin ennen digiaikaan siirtymistä. Nyt kun koitan nauhoittaa, niin nauhuri nauhoittaa vain pelkkää lumisadetta, eikä se myöskään löydä mitään kanavia mitä se ennen löysi. Onko jotenkin mahdollista saada nauhuri jälleen löytämään kanavat ja nauhoittamaan niitä vai pitääkö ostaa DVD/VHS yhdistelmä vai mitä onko ainoa vaihtoehto tallentava digiboksi?

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Eihän analoginen nauhuri voi mistään löytää DIGITAALISIA kanavia.
    Tietenkin voit sillä nauhurilla digiboksin scartliitännän kautta nauhoittaa sen kanavan ohjelmaa mikä digiboksista sillä hetkellä on valittuna kun asetat nauhurin nauhoittamaan oikeasta AV-tulosta. Tällöin et kuitenkaan voi yhtäaikaa katsella jotain toista kanavaa.
    Siinä on aivan sama asia eikä se kummemmaksi muutu koska DVD/VHS-yhdistelmiä ei ole olemassa digivirittimellä.
    Käytännössä ei muuta oikein voi suositella...

3. June74

June74 Regular member

Trophy Points:
    26
    myöskin mahdollista että laitat tietokoneeseen digi-virittimen joko kortti tai usb palikka ja nauhoitat tietokoneella kovolle.

4. torstai

torstai Member

Trophy Points:
    11
    Siis miten tuo tapahtuu, mulla vhs:n scart tulee AV1:stä, joka menee digiboxin vhs-koloon. Sitten digiboxin ja tv:n välillä scart. Antennijohto on digiboxissa ja seinässä.

Video ei nauhoita enää ohjelmia tuon 1.9 jälkeen. Mutta sillä voi katsoa nauhoja, pitäisi saada pikku kakkosta nauhalle:)

5. kimplex

kimplex Member

Trophy Points:
    11
    Itse olen saanut nauhoitettua VHS-nauhurilla kun olen vaihtanut nauhurista AV (ulkoisesta lähteestä nauhoittaminen) puolelle. Systeemi toimii niin anteeni puolella kuin kaapelissakin.

Last edited: Sep 26, 2007
  6. pyhsa

pyhsa Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos nauhurissa on ainoastaan yksi scartti.
    Pitää digiboksi kytkeä nauhurin scarttiin, ja nauhuri analogisella kaapelilla telkkariin. Tällöin pitää videon olla AV-kanavalla katsottaessa / Nauhoitettaessa digilähetystä.

Jos nauhurissa on 2x Scartti.
    On sääntö muuten sama, mutta digiboksi liitetään nauhurin ulkoiselle lisälaitteelle tarkoitettuun SCART liittimeen. Ja nauhurin TV Ulostulo scartti tietysti suoraan TV:seen.

7. torstai

torstai Member

Trophy Points:
    11
    Heippa,
    aiemmin onnistuin tuossa nauhoittamisessa, mutta tänään hankin uuden vehkeen eli LG:n vhs/dvd yhdistelmän superhalvalla noille ipanoille ja saan vehkeet muuten toimimaan mutta kun nauhurissa on virta päällä näkyy sellainen sininen kuva ja kun virta on poissa tulee tv-kuva ja en saa nauhoittamaan tuota kanavaa.

Toisessa nauhurissa kun videon katselu katkaistaan niin tv-kuva tulee heti näkyviin vaikkei virtaa ole katkaistukaan videoista...

Siis miten tuo kytkentä nyt tapahtuu, näkyy olevan piuhoja enemmän kun vain scart ja antennijohdot...

Nyt siis scart-johdot: digiboxin ja tv:n ext 1 välillä,digiboxin ja nauhoittimen av1:ssä.
    Antennijohdot: digiboxin ja nauhurin välillä,digiboxista seinään.
    Nauhoittamista olen kokeillut kaikilla av kanavilla, tulee vaan lumisadetta.

Kun ei edes katsoa nauhoittamaa kanavaa kun näkyy se sininen ruutu.

Toivottavasti tästä sai jotain tolkkua..

Share This Page