Kuinka paljon avi-tiedostoja pystyy korjailemaan? Mulla on nimittäin sama ongelma monien tiedostojen kanssa. Ne näkyvät koneella ongelmitta, mutta niiden polttaminen ei onnistu. Joka kerta tulee data reading error tai muuta vastaavaa. Käytössä on Nero 6. Pystyykö asialle tekemään mitään vai onko polttaminen vaan unohdettava? Olen kokeillut DivFixiä ja joitakin muita ohjelmia, mutta ei niistä ole apua ollut.
Löytyykö koneeltasi Nerovision Expressiä? Sillä pitäisi onnistua .avien poltto ilman ongelmia, itse olen ainakin saanut joka kerta polton onnistumaan.
Täytyypä kokeilla tuota. Tarkoitushan on siis polttaa avit datana, eikä muokata niitä valmiiksi "dvd-muotoon". En tiedä onko sillä nyt tässä mitään merkitystä, mutta onhan tuo hyvä tarkentaa.
Jos dataksi niitä polttaa niin sillä ei pitäisi olla väliä onko AVI ehjä vai ei. http://www.deepburner.com/ tuossa ilmainen polttosofta, jos tuollakin tulee poltossa virheitä niin jossain vikaa (mahdollisesti polttava tai kovalevy, tai joku Windows ongelma).
Onhan noita poltto-ohjelmia ja maksuttomia pilvin pimein. NTI:stä saa kokeiluversion. Tällähän niitä on: http://fin.dawnload.net/video_ohjelmat/dvd-r_ohjelmat/ Neron kanssa olen vähemmän paininut, mutta kuullostaa kummalta, jos polttaa datana, niin data ei sitten kelpaakaan. Data on ykkösiä ja nollia, ei niiden järjestykseen pitäisi poltto ohjelman ottaa kantaa. Voit vaikka koettaa poistaa Neron kunnolla ja asentaa se uudestaan. Kai versiosi oli laillinen?
Nero on aito versio, mutta kyllä se vika taitaa löytyä muualta kuin polttosoftasta. Kokeilin tuota deepburneria, mutta ei auttanut. Ajattelin sitten kokeilla polttoa eri kovalevyltä, mutta tiedostoja ei pysty siirtämään. Ilmoitti vain seuraavaa: data error(cyclic redundancy check). Tuo virhe on tullut tutuksi jo joskus aiemminkin. Täytyy vähän tutkia mahtaako sille mitään.
Tässä vaiheessa voisi kysyä, että onnnistuuko Nerolla poltot yleensä, vai tuleeko häikkää vaan avien poltossa?
Kyllä poltot on noin yleensä ottaen onnistuneet. Välillä vain löytyy näitä tiedostoja, joita ei saa poltettua eikä siirrettyä. Kovalevynkin tarkastin, muttei ainakaan siinä osiossa, jossa tiedostot ovat ollut virheitä. Täytyy tänään tutkia levyä hiukan tarkemmin. Ymmärtäisin nämä ongelmat, jos avit olisivat yksinkertaisesti vain jotenkin vahingoittuneet. Nyt ne kumminkin toistuvat koneella aivan ongelmitta. Jotain onnistuin tekemään eri tavalla kuin ennen, tällä kertaa kovalevyltä nimittäin löytyi virheitä. Nyt tiedostoja pystyy ainakin siirtämään, polttamista en vielä kokeillut. Ongelma on siis todennäköisesti ratkaistu.