Tämä viestiketju on tarkoitettu kaikille, video ja audio tiedostoilla ja koodekeilla peuhaaville. Eli seuraavanlaisen kysymyksen/pohdittavan asian ajattelin esittää, kaikille kyseisien asioiden parissa puuhaaville. Itse olen aiheesta tekemässä laajempaa tutkimusta, joten kaikki informaatio olisi tervetullutta. Nykyisin kun on olemassa kaikenlaisia video/audiokoodekkeja, kuten esim. Xvid, Divx, h264, mov, ogg, mp3, mp2 jne.. jne.. Lisäksi on myös kaikenlaisia formaattien yhteen ymppäys härpäkkeitä, kuten mm. matroska (mkv). Niin minkälaisia koodekkeja/filttereitä mahtanette koneillanne käyttää? Luulen, että suurin osa käyttäjäkunnasta painiskelee kyseisten ongelmien parissa lähes päivittäin (ainakin kun olen lueskellut viestiketjuja). Luulisinkin jonkinlaisen "oppaan" tekemisestä sivuille olevan enemmän kuin suurta hyötyä. Tätäkin viestiketjua voisi käyttää kyseisen "oppaan" pohjana ja poimia parhaita kommentteja siihen Eli esim. "minulla on xxx.mkv tiedosto ja xxx.srt tekstitys, kuinka siis voin selvittää missä formaatissa video/audio on. Ja kuinka ihmeessä voin tuon videon katsoa tai muuttaa vaikka DVD:llä katsottavaksi? Joten tähän ketjuun vain rohkeasti omia kommentteja asiasta. Eli minkälaisia koodekkeja, filttereitä, playereitä jne.. koneillanne käytätte? Toiveena olisi, ETTEI vastaus olisi muotoa: Mulla on ffdshow ja vlc, hyvin toimii kaikki!!! Vaan myös jonkinlaiset perustelut olisi kiva olla mukana. Joten ei muuta, kuin kommentteja ja mielipiteitä tulemaan... EDIT: Voisin parhaita kommentteja jne.. lisäillä sitten tähän viestiin
Käytössä: Ffdshow Nykyään on niin monilla eri kodekeilla pakattuja videoita, etten halua jokaista yksittäistä kodekkia itse asentaa, vaikka monesti olisi varmaankin parempi asentaa kodekit itse yksitellen. Vlc-media player olisi toinen vaihtoehto, mutta minusta esim. bsplayerin käyttöliittymä on kätevämpi. ac3filter Pelkällä ffdshow:lla pärjäisi, mutta tämä kodekki on hyvin yleinen ja sen takia olen sen asentanut erikseen. Xvid Yksi yleisimmistä video kodekeista ja ainakin itselläni kodekit tuntuvat toimivan paremmin, kun ne on itse asennettu yksitellen, eikä siis suurissa paketeissa. Haali media splitter Matroska(mkv) tiedostojen katselua varten.Filtteri, jonka avulla esimerkiksi bsplayer pystyy avaamaan .mkv tiedostoja. CoreAVC Selkeästi paras h.264 video kodekki.Tämän avulla 720p x264 video tiedostojen katsominen ei vie kaikkia koneeni tehoja. Muilla kodekeilla prosessorin käyttö oli luokkaa 80% tämän kanssa se on noin 50% eli selkeästi vähemmän. Bsplayer Hyvä mediasoitin, jonka käyttöliittymästä ja ominaisuuksista tykkään eniten.Tukee myös monia eri irtotekstejä(.srt .sub jne.) Vlc-media player Jos jokin tiedosto ei jostain syystä toimi, niin yleensä varmiten toimiva vaihtoehto on vlc.
Hieman samanlaiselta vaikuttaa kokoonpano kuin itselläkin. Suosin myös mielellään erillisten koodekkien käyttöä. On helpompi "ylläpitää ja päivittää" niitä. Mutta lisää vain kommentteja tulemaan Myös kommentteja siitä, kuinka vaikka h264 videon pakkauksen DVD muotoon (mpeg-2) olette hoitaneet? Koska HD tason videothan yleistyvät kovaa vauhtia. Tapojahan on monia... Oletko Sakke88 tai joku muu törmännyt Haali media Splitterin kanssa seuraavanlaiseen ongelmaan: Kun yrittää poistaa .AVI tiedostoa, niin haali antaa seuraavanlaisen virheilmoituksen. Error: can't open file: The system cannot find the file specified
Todella hyväksi ja tehokkaaksi havaittu kokoonpano eli ei mikään ihme jos jollakin muullakin on hieman samantapainen =) Tuota ongelmaa ei ole ollut poistaessa avi tiedostoja, mutta sama virheilmoitus tuli kun käytin vanhempaa bsplayeriä ja yritin sillä avata avi tiedostoja.Virheilmoituksesta huolimatta videot toimivat.
Itselläni lähes sama. Xvidin hoitaa ffdshow ja vcl:än tilalla on MPC. Tuo CoreAVC hoitaa nuo h264 videot hyvin, mutta se mulla on ollu ongelma, että kun h264 on 1080p resonen .mkv, niin MPC toistaa sen hyvin, mutta jos kyseessä on 1080p .TS kansio, niin silloin se pätkii.
Pelikoneessani: FFDShow Tämä paketti sisältää kaikki yleisimmät koodekit joita tarvitaan videotiedostojen katseluun. AC3filter Paljon käytetty äänikoodekki, jonka pienen koon takia asennan mielellään erikseen... ja onhan siinä paljon äänen säätö mahdollisuuksia. VobSub Itse en tykkää ffdshown tekstitys tuesta, joten tämän asentaminen on välttämätöntä tekstien saamiseksi näkyviin. VLC Media Player Siltä varalta että WMP ei noiden avulla voi toistaa jotain tiedostoa, niin on hyvä olla soitin joka on kaikkiruokainen. Kannettavassa: K-Lite Codec Pack Basic Siitä asensin kaikki tarvittavat decoding koodekit toistoa varten. VLC Media Player (kuvaus ylempänä)