En saa näkyviin millään soittimella (Windows Media Player, Winamp3, Real Player...)perus .avi-videota (digikameralla kuvattu). GSpot ilmoittaa että "codec is installed". Mitä voisin tehdä? Olen tosi käsi näissä hommissa, joten yksityiskohtaisia neuvoja tarvitsisin. Kiitän ja kumarran!
Lisäystä edelliseen: Videoissa kuuluu ääni. Kuvaa vaan ei näy. RealPlayerissä ei tapahdu mitään. Tulee virheilmoitus "Invalid Metafile".
Eihän sulla ole yhtäaikaa asennettuna montaa codeccia? Kato Lisää/Poista sovellus valikosta että löytyykö sieltä monta DivX pakkaa jos löytyy niin jätä paras vaihtoehto vaan ja poista loput. Joskus voi tulla ongelmia jos on monta Codec pakkaa asennettuna yhtäaikaa.
Mikäs codec se on gspotin mukaan se joka toistaa pätkää? Entä mitä tapahtuu jos painat "render" sille pätkälle Gspotissa? Muistaakseni omasta Digi-still/video-kamerasta tulee ulos MJpegiä, ja joistain oikeista videokameroista taas saa DV:tä. Kokeilepa muuten toistaa tuota videota esim. Quicktimella.
GSpotin mukaan codec on mjpg. Kun painan "render", niin tulee ilmoitus: ***partial failure DirectShow partially succeeded to play file. The actual text of the error or warning is: 0x00040257: VFW_S_VIDEO_NOT_RENDERED - Cannot play back the video stream: no suitable decompressor could be found. The following combination of filters were used: {F:\kuvia\videot\100-0006_MVI.AVI} (Audio Source) {AVI Splitter} (Audio Decoder) {Default DirectSound Device} (Audio Renderer)*** Olen pystynyt katsomaan ko. videota kaikilla soittimilla ennen kovalevyni formatointia. Onko minulla jäänyt jotain oleellista asentamatta vai?
Jos digikameran mukana on tullut jotain ohjelmia, niin asenna ne. Mulla ainakin alkoi kameran mjpegit näkymään vasta sitten.