Minulla on eräs video ja siinä on mustat reunat ylhäällä ja alhaalla. Ne pitäisi saada pois erästä tarkoitusta varten ja ainoa keino peittää nuo mustat reunat taitaa olla video kuvan venyttäminen niin, että niitä mustia reunoja ei enää näkyisi. Millä ohjelmalla tuo onnistuisi? Ja miten VirtualDubilla voi poistaa vanhan ääniraidan ja liittää tilalle uuden?
Tuossa venyttämisessä menee kuvasuhde vääräksi, mutta jos se ei haittaa niin video valikosta full processing mode päälle ja sitten video ja filters ja sitten Add ja brightness/contrast ja annat olla oletusasetukset, jonka jälkeen katsot että filtteri on valittuna ja paina cropping josta voit sitten ottaa "turhat" pois. Audio ja WAV audio... voit valita oman ääniraidan.
Hmm... hetkinen. Tuo juttu kyllä toimi, mutta miten toi video tallennetaan. Panin Save As AVI.. , mutta se tallenti sen alkuperäisen.
audiossa ja videossa päällä full processing mode? ja molemmilla valittu mahdollinen pakkaus(compression)?
Tuo VirtualDub tilettaa aina kun yritän valita äänelle pakkausta ja näyttää siltä että se poisti ne mustat reunat vaan päälisin puolin. Kun jossain playerissa panee Full Screenille niin ne reunat on taas siinä.
Nyt niitä mustia reunuksia ei tuon CROP toiminnon jälkeen ole enää siinä videossa vaan ne tulevat playerista. Siis nimenomaan fullscreen moodissa. Eli jotta saisit venytettyä kuvan ei tuo CROP riitä vaan pitää laittaa myös resize. En tiedä mikä ovat videosi alkuperäinen koko ja mihin haluat se tulevan. Videot joita itse käpistelen ovat 720x576 kokoisia ja noista kun tekee "widescreeniä" niin cropataan kuva 720x432 kokoiseksi ja sitten venytetään tuohon 576 kokoon pystysuunnassa. Tämä siis noin yksinkertaistettuna.
Kiitos neuvoista. Nyt tiedän ainakin miten toi onnistuu VirtualDubilla, mutta mä sainkin ton homman hoidettua jo Macromedia Flash MX:llä. (Uskomatonta, mutta totta).