En ihan heti uskonut, että tarvitsisi turvautua tähän, mutta tässä sitä nyt ollaan. Eli olen AINA selvinnyt videopätkien suhteen koneillani sillä, että asennan ne muutamat tarvittavat codecit käsin. Tarvittaessa uutta versiota ja kaikki on toiminut tähän asti täydellisesti. No nyt säännöllisen formatoinnin jälkeen yritin jotain uutta wmv-pätkää pyöritellä, mutta koko kuva näytti mustaa. Tässä kohtaa en vielä huolestunut, kun codecceja ei oltu asennettukaan. Asensin uusimmat divx:n, xvidin ja ac3:n, mutta ei, wmv eikä MIKÄÄN vanhoista koneellani olevista videoista suostunut näkymään. Kovasti ihmettelin tätä, kokeilin gspotilla tutkia videoita ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Latasin epätoivoissani vielä tuollaisen K-lite megacodecpackhrpäkkeen, joka sekään ei saanut kuvaa näkymiin. Eli osaisiko joku antaa jotain vinkkiä vian löytämiseksi? Korostan vielä, että olen osaa näistä vanhoista videoista pyöritellyt usealla eri koneella samalla systeemillä vuosia. Koskaan ei ole mitään ollut, mutta nyt? On hyvin mahdollista, että olen vaan unohtanut asentaa jotain tässä formatointikiireessä, kun yleensä se tulee tehtyä järjestelmällisemmin. Vielä jotain infoa: Koneessa riittää kyllä tehot, näyttiksen ajurit&directX PITÄISI olla kunnossa, eri codecceja (esim. Ffdshow) on kyllä kokeiltu. Sellainen hauska lisäpiirre tässä on, että olen kaksi kertaa saanut videot näkymään. Tähän ei ollut mitään järjellistä selitystä, pari videota vaan sattumalta VLC:ssä toimi, minkä jälkeen ne toimivat bsplayerilläkin. Jossain vaiheessa bsplayer kaatui ja taas lähtöpisteessä. Useat boottaukset eivät luonnollisesti ole auttaneet asiaa.
Kuulostaa siltä, että olet kokeillut melkein kaikkea, mitä mieleen tulee, mm. VLC-playeriä. Mutta olethan asentanut formatoinnin jälkeen näytönohjaimelle ajurit, etkä luottamut Windowsin (oletan) jostain löytämiin?
Jep tuntuu kyllä siltä, että kaikki on kokeiltu. Olen yleensä aika herkkä tämäntyylisissä vioissa formatoimaan koneen uudelleen (mikä usein kyllä auttaakin). Joo Atin ajurit ovat uusimmat, mutta ne voisi päivittää vielä varmuuden vuoksi, kun uudet tänään näemmän julkaistiin.
Kokeile vielä mplayerilla, http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/win32/MPlayer-1.0rc1-gui.zip Asiasta kolmanteen, saako tuota bsplayeria laillisin keinoin vielä spywarettomana, tyyliin kazaa-lite?