Videoiden uploadaus Youtubeen

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by Tiwe, Dec 17, 2008.

1. Tiwe

Tiwe Member

Trophy Points:
    11
    Moi. Tovottavasti tämä tulee oikeaan paikkaan, mutta ongelmani on seuraavanlainen: Laittaessani videoita Youtubeen, on videoiden kuvanlaatu omalla koneellani hyvä, mutta kun videon on uploadannut Youtubeen on videon laatu Youtubesta katsoessa suoraan sanoen p*ska. Olen koittanut uploadata videoita Youtubeen .asf .wmv ja .avi -muodoissa, mutta vaikka omalla koneella videoiden laatu on ollut hyvä/kelvollinen niin Youtubessa videoiden laatu on ollut selvästi surkeampi. Olen jopa käsitellyt videon tämän ohjeen mukaan: http://www.youtube.com/watch?v=hLtTNE61iik mutta Youtubessa videoni laatu on ollut jälleen surkea...

Eli millaisessa muodossa / miten video olisi syytä uploadata Youtubeen, jotta kuvan laatu pysyisi mahdollisimman hyvänä?

2. fluidhead

fluidhead Member

Trophy Points:
    11
    Voin kertoa asetuksista, joilla olen saanut omiani Tuubiin riittävän hyvällä laadulla alkuperäiseen verrattuna. Pakkasin videon MPEG-4 AVC(H.264)-muotoon Avidemuxilla. Samalla ohjelmalla säädin bitrateksi dv:lle 2000 kb/s ja hd:lle 6000 kb/s. Tiedoston lähetin Tuubiin .avi -muodossa. Laatu ei tietenkään vastaa sitä, mitä omalla koneella katsellessa saa, mutta on varmasti parempi kuin Tuubissa keskimäärin.

3. Tiwe

Tiwe Member

Trophy Points:
    11
    Itseltänikin löytyy kyseinen ohjelma, mutta miten lainauksessa olevan toimenpiteen voi Avidemuksilla tehdä?

4. fluidhead

fluidhead Member

Trophy Points:
    11
  5. Tiwe

Tiwe Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos, hyvin löyty ohjeet tuolta sivulta :)

Share This Page