videokamera ropleema firewire

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by kuusela, Nov 26, 2004.

1. kuusela

kuusela Regular member

Trophy Points:
    26
    jeps. eli mulla on sony-dcr-trv16e kamera, ja firewire kortti mistä tulee piuhat emon usb-pinneihin kiinni. laitan kameran päälle niin tulee ilmoitus "usb device not recognized, one of the usb devices attached to this computer has malfunctioned and windows does not recognize it. for assistance in solving this problem,,,,(vilkkuu koko ajan)" '
    mitä pitäis tehrä??

2. Kandar

Kandar Guest

jaa, onpas outo probleema.
    mulla on ittelläni Panasonic GS-15 ja toimii hyvin.
    toisaalta firewire kortin piuhat ei mene USB:hen.
    kannattais varmaan hommata toisenlainen kortti

3. n_r

n_r Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo omituinen on ongelma... Eli onko sulla oikeasti FW-kortti joka on fyysisesti siellä koneen sisällä PCI-väylässä vai ulkoinen boksi? Silloinhan se voisi mennäkin USBiin kiinni? En tosin tiedä?

Itsellä kamerat on aina liittyneet ongelmitta tuohon FW korttiin (sisäinen PCI väylässä joku halpis digilink tms?). Kameran ja kortin väliin FW-piuha ja kamera päälle VCR moodissa ja hetken kuluttua Windows XP iloisesti ilmoittaa kameran löytymisestä.

Tarkista nyt ensin onko se kamerasi siis FW vai USB:llä kiinni.

4. Kandar

Kandar Guest

USB:llä ei pysty siirtämään videokuvaa kamerasta koneelle

5. n_r

n_r Regular member

Trophy Points:
    26
    Pystyy, mutta laatu ei ole sama kuin nauhalla. Toisessa kamerassa mulla on USB-liitin ja sen kautta saa siirrettyä niin stillit kuin vaikkapa videotakin, mutta videon laatu on sitten lähinnä VCD ;-)

6. Kandar

Kandar Guest

aijjaa

7. ricardo

ricardo Guest

"Pystyy, mutta laatu ei ole sama kuin nauhalla. Toisessa kamerassa mulla on USB-liitin ja sen kautta saa siirrettyä niin stillit kuin vaikkapa videotakin, mutta videon laatu on sitten lähinnä VCD ;-)"

USB-väylän kautta siirtyy (yleensä) videota vain digivideokameran muistikortilta,johon tallettaminen taas yleensä onnistuu vain VCD resolla eli 352x288.Poikkeuksiakin toki löytyy.

Share This Page