Minun digivideokamerani (Samsung VP-D361) haalistaa kaikki värit ja tekee ruohostakin harmaan. Mikä siis on vialla? Johtuuko se vain kameran laadusta vai onko jokin muu ongelma? Isäni kamerassa kaikki värit ovat kunnossa, vaikka se on Canonin vanhimpia malleja ja minulla on aivan uusi. Valkotasapainosäädötkin ovat kohdallaan... Ja kameran esitteessä sanotaan vielä, että valkotasapainon säätö saa kaikki värit näyttämään aidoilta yms.
Enkä itse ole mikään amatööri ja tarvitsen kunnon kameran, jossa värit ja kaikki muut ovat kohdallaan. Jos en tuota ongelmaa saa korjattua, niin suositelkaa, jotain hyvää, mutta kohtuuhintaista kameraa. Käytettykin kelpaa.
Yleensä Samsungin videokameroiden kuvanlaatua ei kovin paljon kehuta. Ja vanhoissa kameroissa on yleensä laadukkaampi optiikka jne. koska uusissa on hintasyistä käytetty yhä halvempia komponentteja, ainakin halvimmassa hintaluokassa johon tuo Samsung sijoittuu. Voihan myös olla että kameran säädöissä on jotain mätää mutta kannattaisi ehkä mieluummin esittää tämä kysymys tuolla Digivideo ry:n foorumilla, sieltä voisi löytyy enemmän kokemusta asiasta: http://www.digivideo.fi/phpbb2/