Videokuvan pätkiminen mediatoistimella langattomassa verkossa

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by potpuri, Nov 21, 2008.

1. potpuri

potpuri Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on kotona 2 mediatoistinta: D-Link DSM-320 ja Buffalon LinkTheatre. Kummassakin näyttäis olevan se ongelma, että langattomassa lähiverkossa videokuvan siirto pätkii pahasti. D-Linkin olenkin laittanut kaapelin päähän, mutta Buffalo sijaitsee toisessa kerroksessa, eikä kaapelia ole sinne vedetty.

Siirtonopeus kaiken järjen mukaan pitäisi riittää (54Mbps)... Langattomana routterina mulla on Zyxelin 660, joka pelittää tietokoneiden kanssa (langattomasti) loistavasti.

Kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) konffausohjeet otetaan kiitollisena vastaan :)

2. kane_k

kane_k Member

Trophy Points:
    16
    Tuo 54mbps on vain teoreettinen maksiminopeus, ei suinkaan se jolla tavaraa kokoaika kulkee..

Nämä ne on jänniä ongelmia kun itse tappelin vielä reilu puoli vuotta sitten samanlaisen pätkimisongelman kanssa, tosin eri laitteistot oli kyseessä.
    Joidenkin tukiaseman säätöjen jälkeen (en enää muista mitä tein) sain kuvan toimimaan jotenkuten.
    Koska mediatoistimena oli PC windows alustalla niin video nykäisi aina tasan minuutin välein pariksi sekunniksi kun windowsin oma wlan härdelli yritti etsiä muitakin langattomia asemia.
    Tähän kyllästyneenä näin ainoaksi vaihtoehdoksi vaihtaa langattoman kupariin :)

edit: Tosiaan joo, kovat pätkimiset sain kuriin sillä kun viksuna huomasin että olin tiedostopalvelimeen vahingossa lätkäissyt kasatessa jonkun ikivanhan 10mbit verkkokortin ja vaihdoin sen 100mbit.

Että jos laite jolta streamaat videota pystyy varmasti lähettämään tarpeeksi nopeaan dataa niin kannattaa sitten tutkailla häiritseekö jokin sähkökoje tai muu wlan verkko omaa yhteyttäsi heikentäen siirtonopeutta.
    Kokeile aluksi vaikka vaihtamalla tukiasemasta kanavaa.

Last edited: Dec 9, 2008

Share This Page