Nyt olisi tarvetta löytää sellainen videon editointi ohjelma, jolla pystyy leikkaamaan, ei vain yhtä otosta kerralla (siihen pystyy Video Re Do TV Suite), luomaan erilaisia efektejä, mm. väri- ym. manipulointia. Videotyypin konvertointi mistä tahansa formaatista mihin tahansa formaattiin. Myös tekstitykset pitää saada näkyviin samalla ohjelmalla. Onko liikaa pyydetty ja onko sellaista ohjelmaa ylipäätään olemassa? Kaikki mikä on mahdollista, kelpaa. Haen kunnollista ohjelmaa, jolla TODELLA voi tehdä järkeviä juttuja. Tälläkin hetkellä on yksi suuri työ odottamassa muokkaamistaan. Jos ei yksi ohjelma, niin sitten kaksi. Yksi on ehdoton ehto. Kiitos. Terveisin Nimimerkki: Tavoittelenko kuuta, joka on liian kaukana? Tavoittelenko?
En usko että yksi ohjelma pystyy tuohon kaikkeen, mutta Adobe After Effectsissä voit muokata videoita todella helposti. Siinä on jo valmiina paljon efektejä, mutta lisää Plug-Inejä voi ladata netistä. Konvertointiin hyvä ohjelma on Blaze Media Pro. Itselläni on se ja tyytyväinen olen ollut. Jos elokuvaan tekstejä tarvitset, niitä saa helposti netistä, mutta jos ihan omaan videoon haluat tekstit, niin kyllä ne tuolla AFX:llä (After Effects) hoituu.
Kiitos hyvästä vihjeestä. Adobe After Effects on liian raju ja tolkuton ohjelma, jotta siihen pääsee sisään tuosta vaan. Se vaatii aikaa ja ennen kaikkea muuta KÄRSIVÄLLISYYTTÄ, jos mielii päästä hommaan sisälle. En takoittanut ihan niin rajua ja raskasta ohjelmaa kuin on Adobe After Effects. Se on todella hienoa jos sinä olet sinut sen ohjelman kanssa. Jatka edelleen sen kanssa jos pidät siitä. Minun täytyy vaan sanoa, että on hieno kun löytyy ihmisiä, jotka ennekkoluulottomasti ottavat haasteita vastaan. Fantastista. Niin sen pitääkin olla jos haluaa päästä eteenpäin. Minulle menisi monta rupeamaa jos ryhtyisin muokkaamaan videoita Adobe After Effects -ohjelmalla. Ainoastaan siinä tapauksessa voisin ottaa tuntumaa em. ohjelmaan, jos siihen löytyisi hyvä suomen kielinen opas. Nyt jätän sen ohjelman oman onnensa nojaan. Tiedän että tarkoituksesi oli hyvä. Ok, mutta olen hakemassa hieman pieni muotoisempaa ohjelmakokonaisuutta, jonka asentamiseen ei kulu ikuisuus, kuten Adobe After Effects -ohjelmaan kului. Sama poiston kanssa. Tulee väsy kesken kaiken kun odottaa koska em. ohjelma on poistunut systeemistä. Kiitos sinulle hyvistä vihjeistä tähän saakka. Edelleen, jos tiedät jotakin muita hyviä käytännöllisiä ohjelmia kriteereillä, jotka olen sinulle aikaisemmin esittänyt, niin kaikki ehdotukset ovat tervetulleita. Kiitos. Terveisin Alle kirjoittanut
Jos ei ole aikaa/kärsivällisyyttä alkaa opetella vaikeampia softia niin itse suosittelisin Pinnaclea. Tällä hetkellä taitaa olla uusin versio 12 ja hinta ei päätä huimaa. Itselläni on tuo käytössä tässä koti PC:llä, softalla pystyy editoimaan HD kuvaa ja se sisältää mm. blue/greenscreen toiminnon, värimäärittelyn jne. Helppokäyttöinen ja silti kohtuullisen monipuolinen softa, jolla onnistuu tehdä yllättävänkin paljon. Vanhemmissa versoissa oli softapuolella vikaa mutta en ole niihin enää näissä uudemmissa versioissa törmännyt. On tullut yksi jos toinenkin video tuolla editoitua tässä kotikoneella, eikä nyt valittamista ole ollut. Sitten jos haluaa tuosta lähteä eteenpäin niin AVID on varteen otettava ehdokas PC:llä ja Mac:illa on vain se yksi ainoa oikea eli Final Cut Studio
Kävin blokkaamassa ohjelmasta demon ja katsoin mikä pahna Avid loppujen lopuksi on. Se on varsinainen pahna koko ohjelma. Se kun ei diggaa edes .AVI tai .MPG-formaatteja, joita pääasiassa käytän. Kaatopaikan täytettä - taas. Kaatopaikat ovat muutenkin ylikuormitettuja kaikenlaisella jämällä ja nyt tämä vielä. Ei käy laatuun eikä minun pirtaan. Älä ota tätä henkilökohtaisesti, sillä sitä tämä ei ole. Esitän vain oman näkenykseni asiasta. Vaikka toisaalta, jos joku haluaa em. ohjelmaa käyttää, niin se on todella mahtava vaihtoehto. Jos joku minulta kysyy hyvää videon editointi-ohjelmaa, niin melko varmaa 99 %:n todennäkäisyydellä saatan suositella sitä. Minä sanon EI KIITOS! Palaan alkupisteeseen ja aloitan kysymysksestä jonka ensimmöisen kerran esitin: Onko olemassa sellaista ohjelmaa jolla voin editoida videoita rajattomasti, ilman että kone on tyäynnänsä kaikenlaista alimitoitettua sälää, joka tekee mitä tekee. Heitän pallon takaisin alkupisteeseen. REPLAY! Terveisin ja kiitokset hyvistä yrityksistä saada minut vakuuttuneeksi eriöisten ohjelmien kaikkivoipaisuudesta. Terveisin Alle kirjoittanut, joka lymyää staattisen kaaoksen utopistisella äärilaidalla. Soon moro.
Itse olen käyttänyt vain Windows Movie Makeria, Womble MPEG Video Wizardia (30 päivän kokeiluversio) ja Vegas Pro 8.0 (30 päivän kokeiluversio). Taidan sanoa pari sanaa jokaisesta. Windows Movie Maker kelpasi minulla alkuharjoitteluun. Vielä nykyäänkin voin vetäistä sillä jonkin projektin nopeasti kasaan, koska se on helppokäyttöinen. Toisaalta sen vähäiset efektit ja siirtymät tekevät sen melko köyhäksi. Et varmaankaan tuollaista ilmaisohjelmaa hae, kerroin vain hitusen siitä. Womble MPEG Video Wizard-kokeilu oli paljon onnistuneempi. Tein monia videoita sillä. Ajoittaminen oli helppoa, efektejä löytyi ruudun sivujen pehmennyksestä värien muokkaukseen ja dynaamiseen valaistukseen. Videon tallennusmahdollisuudet olivat laajat, itse tallentelin kaiken AVI-muotoon (koska sitä on minun niin helppo käyttää). Vegas Pro 8.0-kokeilu on ollut onnistunein löytämäni videoeditori. Ajoitusta en ole noilla kahdella edellämainitulla ohjelmalla saanut yhtä tarkaksi kuin Vegasilla, varmasti saa juuri oikeaan kohtaan leikeltyä videot. Efektejä on erilaisista mustavalkoisuuksista tv-kuvaan ja pehmennykseen asti. Siirtymiä on melkoinen liuta, itse olisin kokeillut muitakin kuin cross-fadeja, jos tehoton koneeni ei olisi melkein kaatunut videoitten kanssa. Ääntäkin on nähtävästi mahdollisuus muokata, itse en ole siihen puoleen kajonnut. Luultavasti et nyt mitään kokeiluversiota hae, kerroin vain joitain asioita muutamista ohjelmista. Videoiden konvertoimisesta tai useista leikkauksista noilla ohjelmilla en tiedä mitään, koska en ole sellaista tehnyt. Muuten kertoisin siitäkin.