Videon koodausongelma

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by jorma69, Apr 7, 2004.

1. jorma69

jorma69 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kun koodaan TMPGEnc:eek:oderilla leffaa mpegiksi, on yhdessä leffassa jotain virheitä mihin se sitten jumittuu kun koodaa. Voiko näitä virheitä ohittaa TMPGEncoderin asetuksista?

2. pede

pede Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen jonkinverran törmännyt siihen että välillä jumittuu, ta i ohjelma on kaatunut. Itse olen joskus käyttänyt tuota noise reductionia, ja joskus jopa tuolla high quality tms.. en kyllä ole päässyt selville vaikuttavatko mitään. Viime aikoina olen ajanut 2-passilla ilman noita ja jos filu on jumittanut tai ohjelma kaatunut, laitan uudelleen koodaamaan. sarjapätkään menee normaalisti mun koneella 1,5-2,5 h. jos nuo molemmat noise filtterit päällä jopa 20h. nyt en tee tuota yhtä paljon kuin ennen, koska hankin dvd-soittimen joka soittaa suoraan DivXää. tosin siinäkin jotkut filut jotka menevät tietokoneella katsoen koneella ok, jumiutuvat.

itse ajaisin sen vain pari kertaa uudestaan.

3. heappi

heappi Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko kyseessä muunnos DivX/XviD -> MPEG? Siinä tapauksessa kannattaa vaikkapa avata se avi-tiedosto Nandubissa ja vilkaista onko siinä blokkeja hajalla.

Sitten vaan direct stream copyt uuteen tiedostoon ja pitäisi taas avi:n olla kunnossa.

Last edited: Apr 8, 2004
  4. pede

pede Regular member

Trophy Points:
    26
    väänsin tuon nandubajon yhdellä filulla joka oli kiukutellut, eli 24_3x17.. se oli jämähtänyt muutaman kerran tuohon ihan alkuun 2 passissa. noin 800kiloa teki mpegfilua ja jämähti herjaan. sama filu oli rauta divxsoittimella jäänyt sinne 8 minuuttin. en tiedä oliko filussa vai poltossa vikaa.

nandubin ajon jälkeen eka tmpgenc ajo jäi herjaan 1 passin jälkeen (kohtuullisen tavallista). toinen menikin sitten läpi ok,paitsi että herja lopussa (kohtuullisen tavallista) joka ei kuitenkaan häiritse, kun mpeg filu on jo tehty.

Last edited: Apr 8, 2004
  5. johnspawn

johnspawn Member

Trophy Points:
    11

Share This Page