Videon kuva on liian vaalea

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Marjukka2, Nov 5, 2007.

1. Marjukka2

Marjukka2 Member

Trophy Points:
    16
    Pari päivää sitten avasin BSplayerillä (1.02) videotiedoston, ja samalla painelin joitankin näppäimiä vahingossa. Seurauksena kaikki videotiedostot, avattuna millä tahansa videotoistin ohjelmalla ovat älyttömän vaaleita ja tähän ongelmaan olisi haussa ohjeita.

Kokeilemani tiedostot ovat olleet muodossa .avi .wmv .mp4 ja ohjelmina olen koittanu BSplayer, VLC Media player ja MPC. Kodekkipakettina minulla toimii ffdshow, jonka olen uudelleenasentanut kerran.

Ongelma ei kuulosta miltään, mutta ffdshow asetuksia säätämällä en ole löytänyt sopivia väriasetuksia mitenkään, ja BSplayerissä kun menen värinsäätöön niin en saa mitenkään tallentumaan asetuksia kun en ole löytänyt minkäänlaista "ok" "tallenna" yms nappia, joten sen joutuu aina sulkemaan rastista.

Toivottavasti selitin asian tarpeeksi selväksi, otan mielelläni kaiken avun vastaan.

2. -Rex-

-Rex- Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko sulla nvidian näytönohjain?

Nimittäin itse huomasin, että yhdessä päivityksessä oli tullut noita lisäsäätöjä videolle (nvidia control panel, sieltä videosäädöt ja sieltä RGB osiossa gamma-arvot default 100%, pudottamalla esim. 40-50% on kuva normaali) ja se aiheutti ainakin itselläni juuri tuollaisen ongelman.

3. joecreb

joecreb Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos mulla korjaanu tolla.

4. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    sori kun nostan vanhan aihee mutta turha tehdä uutta samasta ongelmsta, mutta itselläni tuo ei korjautunut tuolla neuvotulla tavalla. ongemat alkoivat kun vaihdoin näytönohjaimen radeon --> nvidia , muuten ei ole ongelmaa kuin videoissa, ilmeisesti vain .avi:ssa ... missähän vikkaa?

siis en saa säädettyä tuota gamma:a control panelista...

EDIT: nyt löytykin, pitit tuolta alpalkissa olevasta kuvakkeesta avata joku värijuttu ja sielt' v''nnellä gammaa sitten.

Last edited: Oct 18, 2008

Share This Page