eli käytän Sony Vegas 6.0 ohjelmaa videon muokkaukseen. teen pelivideota ja haluaisin saada videon vasempaan alakulmaan näkymään tekstiä SAMALLA kun video pyörii esim kyseisen pelaajan nimi joka näkyy juuri silloin siinä videon kohdassa tai että lopputekstien aikana pyörii joku video taustalla. olen nähnyt joitakin videoita joissa on juuri niin miten haluaisin esim. http://www.csfi.net/tiedostot/3/408 SpikeOne and Astronomy cs 1.6 video jos ei vegasilla onnistu niin jotain muita ohjelmia millä onnistuisi?
Pitäisi onnistua. Tee vaikka jollain kuvankäsittelyohjelmalla haluamasi näköinen teksti, samalla resolla kuin itse videokin on, käyttäen sinistä taustaa. Avaa kuva vegasilla ja pistä videon päälle, venytä kuva sen pituiseksi kuin on tarve. Jostain ominaisuuksista pitäisi löytyä bluescreen-kohta, tai valitun värin läpinäkyvyyden asetus. Näin se oli ainakin aikoinaan adobe premieren 5.0 versiossa. Luulisi saman löytyvän uudemmista ohjelmista. Ellei kohtaa löydy, niin mm. virtualdubille löytyy ns. logofilttereitä, joilla homman saa tehtyä. Se on vähän työläämpi homma, mutta onpa ainakin ilmainen ohjelma. Niin ja tosiaan adoben premierestä tuo toiminto ainakin löytyy.
no siis nyt mulla on se adobe premier pro 1.5 ja sitten mulla on se teksti(kuva) jossa on sininen tausta. niin ku laitan sen videon päälle nii näkyy vaan se kuva. mistä täältä saa sen bluescreen jutun?