Omistan tuollaisen Humaxin PVR-9200T nauhoittavan digiboksin ja nyt olisi sitten tarkoitus ensinnäkin siirtää joku nauhoitettu ohjelman-pätkä tietokoneelle ja muokata sellaiseen muotoon, että videon voi siirtää YouTubeen. Tarkoituksena olisi nauhoitella kesällä vähän futiksen em-kisoja ja koota niistä sitten sellaisia maalikoosteita, parhaat-palat videoita. Eli siis mitäpä tarvitsen, jotta nauhoitteen siirtäminen onnistuu pc:lle? Ilmeisesti myös minun täytyy jollakin tavalla muokata video oikeaan muotoon, jotta sitä voi käsitellä videonmuokkausohjelmissa ja sitä kautta sitten viedä YouTubeen? Kehtaisiko joku laittaa sellaista pientä tiivistelmää kehiin mitä kaikkea tarvitsen tuohon "operaatioon". Itse en noista paljoa ymmärrä, joten jos vähän viisaammat osaisivat valaista asiasta, niin olisi hieno homma.
-Ensiksi tarvitset sopivan USB-kaapelin (mieluummin hyvälaatuinen) -Siirto-ohjelma Elinker löytyy tuolta: http://www.humax.fi/media_elinker_ohjelmisto.html -Itse varmaan leikkaisin sen koosteen ProjectX:llä, jolla myös tallentaisin lopputuloksen .mpg muotoon http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/projectx_dvb.cfm Muitakin konsteja on ja varmaan tuo tarvii jotain lisäpakkaustakin yuotubea varten, mutta niistä ei ole tietoa.
Ok, kiitosta paljon! Mutta tuota YouTubeen ei mpg-muotoiset vai mene? Mitäköhän ton jälkeen tarvitsisi vielä tehdä, onko jollakin tietoa..?
Youtuubin helpistä lainattua: "YouTube accepts a wide range of video file formats such as .WMV, .AVI, .MOV, and .MPG transferred from most digital cameras, camcorders, and cell phones." Eli näyttää .mpg kelpaavan
Ok! Tämähän siis tarkoittaa, että tuo pelkkä käsittely Project X:llä ja videon tallennus mpg-muotoon riittää mikäli aion laittaa videon YouTubeen. Kiitti sulle, täytynee käydä testailemaan miten pääsen alkuun
Voiko tuolla Project X:llä lisätä musiikkia ja muuta siihen videoon vai kannattaako kaikki muu paitsi videon leikkaaminen suorittaa jollakin toisella ohjelmalla? Mikäs nyt olisi sellainen ohjelma, jos ei ota Movie makeria huomioon jota kannattaisi käyttää tälläisissä?