Heij! Luokkani ilmoittautui erääseen kilpailuun, jossa tarkoituksena on tehdä videopätkä. Olen tätä jonkun verran ennenkin harrastanut mutta kaipailen kipeästi neuvoja eräissä asioissa: - Mikä videoeditointiohjelma? Plussaa olis jos suomenkielinen mutta kaikki käyvät. - Miten saan videon näkymään useilla soittimilla? Kun editointiohjelma tuppaa tallentamaan videon omaan tiedostomuotoonsa, jota soittimet eivät tue? Kts :/
Moi, Itse väsäilin ensimmäiset "leffani" PowerDirectorilla, kätevä ohjelma joka pyörii hieman vanhemmassakin koneessa ( AMD Athlon 1800+, 500mt muistia ja kohtalainen näyttis ). Pinnacle Studiota olen päässyt myös kokeilemaan, markkinoiden kätevin mutta myös vaativin. Jos kokoonpano on hiukankin väärä, ohjelma toimii bugisesti. Vaatii myös paljon konetehoa..2gb muistia pitäs löytyä. Täydellä lisenssillä olevat softat renderöivät kyllä videosi juuri siihen muotoon kuin haluat, mpg, divx, dvd-video jne. Ja ne toimivat kaikissa soittimissa missä on codecit kohdallaan. Kokeiluversiot tuppaavat antamaan yleensä vain mpg, wmv tjsp vaihtoehtoja.