Videot kaatavat koneen

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by flopp123, May 28, 2007.

1. flopp123

flopp123 Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs ongelma: Millä tahansa mediatoistimella (WMP, Winamp, Bsplayer, jopa VLC, WMPc...) katsottaessa mitä tahansa videota kodekeista riippumatta toistin jää jumiin. Sitten kun koittaa sulkea toistinta tehtävienhallinnan kautta kone menee lukkoon ja päästää ikävän piippauksen. Sitten ainoa keino päästä pois on reset. Joillain toistimilla kone pysyy vähän kauemmin pystyssä, esim. WMP:llä video juuttuu ekaan frameen, mutta ääni pyörii taustalla normaalisti. Sama tässä tapauksessa, että jos koittaa sulkea niin koko höskä kaatuu.

Sitten jännä juttu, että pystyn katselemaan noita videoita normaalisti Virtualdubilla. Mikään mediatoistinhan tuo ei varsinaisesti ole, mutta sillä noita nykyään katselen. Myös esim. Youtubet ja Googlevideot toimivat normaalisti.

Olen koittanut asennella ja poistella eri codecceja tuloksetta. Olen myös kokeillut paria versiota näytönohjaimen eri ajureista, tietenkin ensin poistanut vanhat ajurit... Tuloksetta myös. Ja tämä tuli ihan yhtäkkiä, ennen toimi ihan moitteettomasti kaikki.

Speksit
    Windows XP
    Asus K8V-X
    1024mb ddr
    Radeon 9500pro
    Soundblaster 128 pci
    80+160gb kovot

Jees, että jos joku nerokas viitsisi vähän auttaa tässä :p. Ilmotelkaa jos tarvii vielä jotain tietoa

2. flopp123

flopp123 Member

Trophy Points:
    11
    Niin ja vielä senverran että jos jättää tehtävienhallinnan päälle kun laittaa videon pyörimään, niin sieltä kyseinen mediatoistin näyttää käyttävän 100% suoritinta.

3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  4. flopp123

flopp123 Member

Trophy Points:
    11
    Eipäs kummastakaan löytynyt apua :/

5. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  6. flopp123

flopp123 Member

Trophy Points:
    11
    Jooh olin käytelly ad-awarei, spybottei yms... Käytin tuota windowscaree ja se jotain poisteli noita omasta mielestään uhkaavia juttuja ja nyt on kone entistä enemmän sekaisin. Kaikki näyttää siltä kuin ei olisi näytönohjainta lainkaan :/

7. flopp123

flopp123 Member

Trophy Points:
    11
    Jooh no se vika korjaantu sillä et asenteli näyttiksen ajurit uusiks. videot ei tosin vieläkään toimi.

8. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
  9. flopp123

flopp123 Member

Trophy Points:
    11
    Enpäs pysty käyttämään korjausasennusta, kun minulla on vielä todella vanha windows xp-levy, ja kun olen noiden internet-päivitysten avulla asennellut SP2 niin korjausasennusta yrittäessäni se valittaa väärää versiota... Enkä viitsisi koko winukkaakaan alkaa uusiksi säätämään :S

10. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos saat joltain kaverilta xp-levyn, niin onnistuu sillä, käytät vaan omaa lisenssiä.

11. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  12. nikolai4

nikolai4 Guest

Minulla on tämä aivan sama ongelma. Kokeillut eri codecceja ja myös näyttiksen ajureita.

Vika tuli päälle ku vaihoit Radeonin 9500 Pro:sta ASUS:ksen 7600GS:ään.

Share This Page