Videotiedostojen toisto kaataa koneen

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Sinyel, Jan 10, 2008.

1. Sinyel

Sinyel Member

Trophy Points:
    11
    Nyt on pakko kääntyä viksumpien puoleen!

Videot aukeavat, mutta kuva jumittuu aivan ensi sekunteilla ja lopulta jumittaa kaiken muunkin jolloin ei auta kuin väkivaltaisesti ottaa virrat pois toosasta. Kun kuva jumii, ääni kuitenkin kuuluu normaalisti.

Koodekkeja olen koittanut, liikaakin. Ongelma lähti nimenomaan siitä kun asensin koodekki packin sekä irrallisia mpeg2 dekoodereita kun koitin epätoivoisesti saada tv-kortin toimimaan. Tämän idioottimaisuuden jälkeen olen formatoinut koneen (pika-alustus, jos sillä on jotain tekemistä asian kanssa). Nyt uudelta pohjalta olen asentanut vain ffdshown (uusinta betaa ja viimeisintä vakaata olen koittanut), poistanut sen moneen otteeseen. CCCP Insurgentilla olen katsonut että ei mitään ylimääräistä pitäisi olla, ellei tuonne yksittäisten DirectShow filttereiden sekaan joku ole piiloutunut. Scannauslistan voin laittaa jos sitä tarvitsee.

Mikä ihme voi tässä olla? Luulin että kyseessä on vain päällekäin ja sotkuun menneet koodekit mutta eihän tässä mitään pitäisi voida olla solmussa jos kovalevyt on formatoitu.
    (toivottavasti oli oikea alue)

2. Sinyel

Sinyel Member

Trophy Points:
    11
    Tosiaan, unohdin mainita että ongelma on myös VCL:llä toistettaessa. Nyt formatoinnin jälkeen olen koittanu ffdshown kanssa Winampilla toistaa ja tuolla VCL:llä. Sitä ennemmin koitin varmaan 5-6 eri ohjelmaa. Netissä olevat videot jotka toistuu Windows Media Playerillä kaatavat myös.
    Mitä olenkin aina poistanut niin olen myös rekisteriä putsannut CCleanerilla.

3. Sinyel

Sinyel Member

Trophy Points:
    11
    VLC...

Ongelma oli ja on Technotrendin C-1500 BDA -ajureissa tai sitten itse kortissa. Sen kun asentaa niin alkaa keskusyksiköstä kuulumaan huuto ja aiemmin mainitut oireet ilmenee.

Kiitoksia kaikille jotka eivät auttaneet.

Share This Page