Videotoistamisen yleiset laitteistovaatimukset

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by uppo, Jan 23, 2004.

1. uppo

uppo Member

Trophy Points:
    11
    Onko mahdollista saada siedettävä elokuvakokemus seuraavanlaisella kokoonpanolla: Compaq Armada 1500c
    400Mhz Celeron
    160Mb SDRAM
    2Mb näytonohjain
    WIN98SE

Olen taistellut turhautumiseen asti eri ohjelmien ja codeccien säätämisen kanssa mutta lähes aina on jotain ongelmia. Yleensä ääni kulkee kuvan edellä tai kuva pätkii todella pahasti. ffdshow + ac3 + bsplayer/mediaplayer classic/divxplayer/winamp5 eivät tuota mitään toimivaa jos leffan laatu on "hyvä". Eli kustantuuko se vaiva ylipäätäänsä ollenkaan tällä läppärireppanalla ja miten vai olenko turhaan temppuillut tässä..? Ohjelmisto/optimointivinkkejä kaivataan.

2. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    FFDshown asetukset kahlannu läpi ?

Sieltä saa säädettyä vielä vähän irti.

3. uppo

uppo Member

Trophy Points:
    11
    Joo, laitoin "automatic quality control" päälle ja muutenkin about kymmenellä eri yhdistelmällä saada laadun oikeaan suhteeseen tehojen/kapasiteetin kanssa mutta ei. Miljoonan eri säädön kanssa ollaan syvässä suossa mun perustietämyksellä ja siinähän sitten rämmitään.. =| ja rupee nyt sitten noita opiskelemaan...

4. Tarmo78

Tarmo78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei taida 2Mb näytonohjaimessa riittä potku DivX:lle ja Xvid:lle. Joku mpeg pätkä saattaa pyörähtää.

5. Pike84

Pike84 Member

Trophy Points:
    11
    Prossu ja muisti riittävät ihan hyvin, mutta näyttis ei kyllä. Täytyis sen joku kahdeksan-meganen ainakin olla.

Last edited: Jan 23, 2004
  6. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Jeps. Näyttistä lukuunottamatta ihan riittävä kone. Koita saada jostain vaikka joku vanha TNT2 tai vastaava.

7. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Kertokaas mulle mistähän johtuu ku mulla toinen kone joka 550mhz 128mb 32mb riva tnt...ei suostu toistaa nykimättä divx/xvid leffoja ja ottaa 100% suorittimelta kokoajan, ffdshow rukattu, kaikki mahdolliset kodekki perus ja paketti systeemit käyty läpi ja kokeiltu tuloksetta, kertokaas mistä johtuu kun olen saanut 400mhz 70mt muistii ja joku paska voodoo kortti koneella leffat pyöritettyä ongelmitta mutta tää 550mhz ei nykimättä suoriudu, oisko biossissa jotain tohon vaikuttavaa säätöä.

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Suorittimesta kiinni (esim vanhemmat pentiumit on tehokkaampia kuin AMD:een vastineet) ja sitten esim decodereiden asetuksista voi säätää quality leveliä jolloin pitäs purkamisen nopeutua. Samoin kannattaa tappaa kaikki turhat prosessit.

9. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    juu quality levelit on säädetty ja kaikki mahdolliset kevennykset ja kaikki mahdollinen tehty mutta ei siinä prossuteho taida riittä millään konstilla tohon purkuun...eikä väliksikään enää kunhan mielenkiinnosta kysäsin kun tosiaan pentiumin 400mhz:lla sain pyörimään nykimättä.

Share This Page