Heipä hei. Olen ostamassa uutta video tykkiä ja olen aika hukassa näistä. Että kaikki joilla on ja voi auttaa minua niin kiitos etukäteen. Koneessa on kiinni minulla DVI ja VGA paikat. Ja läppätissä varmasti joku DVI tai oliko peräti HDMI. Hyvää video tykkiä siihen 1000€ pintaan. Jotain sivua joissa olisi näitä? Ja millainen sen pitää oikein olla?
Tykkii ostaessa kannattaa huomioida sen sijoitus paikka. Varsinkin tuon hintaisissa tykeissä on yleensä aika huonot säätömahdollisuudet. Eikä DLP tykkiä kannata ostaa jos ei ole nähnyt kuvaa, voi aiheuttaa sateenkaari ilmiön ja joillakin jopa päänsärkyä/pahoinvointia. Jos on mahdollista niin kannattaisi sijoittaa vähän enemmän, noin 1500€ saa jo FullHD tykkejä. Hinta/laatu suhteeltaan tällähetkellä paras vaihtoehto on varmaan Mitsubishin HC6000. Noita saa edullisesti koska monet liikkeet myy esittelyvehkeitään pois, hinta on silti noin 1700-2000€ riippuen käyttötunneista. Jos ei yli tonnia halua sijoittaa niin kannattaa odottaa hetki, uudessa Hifimaailma lehdessä on vertailu alle tonnin tykeistä (ilmestyy 24.10.2008)
Joo. Kunnon tykki olisi hakusessa ja en halua mitään epilepsiaa herättävää tykkiä ja että särkee päätä kun siihen katsoo. Max 1300€ olisi myös ihan hyvä, mutta perusteluita haluaisin kans. Leffan kahtomiseen se pää asiassa tulee.
Itse ostin juuri Panasonicin PT-AX200e videotykin ja hintaa tuolla taisi olla verkkokaupassa 978e. En ole vielä kyseistä tykkiä päässyt testaamaan mutta tänään olisi tarkoitus, ainakin tuosta tykistä olen lukenut oikeastaan pelkkiä positiivis kommentteja, mutta katsotaan.
mitä tykkien ostoon tulee niin --> Mareks <-- on yks parhaista eipä 2007 jälkeisissä DLP tykeissä enään pääse kulta ruukkua etsimään mut jos DLP ei kiinosta vaikka 1500€ saa itelläkin olevan Optoma HD800X niin hifi mesuilla katselin Panasonic PT-AE3000 ja Mitsubishi HC7000 LCD_tykkiä niin täytyy myöntää että LCD_tykit on parantunut niin paljon että jopa minua mielytti niiden kuva Optoma_Full_HD ostin koska se oli\on reilu 1000€ halvempi kuin yksikään vakavasti otettava LCD_videotykki yks mikä muo harmittaa eri tykeissä on se että joku opiskelija ostaa jonkun 699€ epsonin_Anttilasta sitten haukuu video tykit yleisesti lyttyyn leffa käytössä vaikka esim oma Optoma_HD800X ja kaverilla oleva Panasonic_PT-AE2000 saa haukkomaan henkeä kun PS3_on siinä kiini ja katsoo_Blu-ray leffaa esim nyt juuri IRON MAN Blu-ray leffa oli mykistyttvän hienon näkoinen kun eilen sen katsoin mut jos tonni on pudjetti niin DLP puoleta ainut olis Optoma HD700X 800€ hintaan tai Panasonic PT-AX200 999€ mitä vois edes ajatella leffa käyttöön Video tykki on tosi hyvä ostos jos huoneen saa pimenettyä ja 3000h välein ostettava 200-400€ lamppu ei haitaa niin Full_HD_Projetor on ainut tapa katsoa kotona leffaa