vielä geforce6800le black screen ongelma!

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by famittaja, Feb 11, 2005.

1. famittaja

famittaja Member

Trophy Points:
    16
    Vielä tuosta MSI Geforce 6800 LE (NX6800-TD128 kortista kysyisin! Olen nyt saanut kolmannen kortin takuuhuollosta
    ja jokaisessa on ilmennyt tuo black screen ongelma. Eli heittää ruudun mustaksi pelasi sitten mitä tahansa peliä (hl2, ut2004,max payne 2). Olen kokeillut ajureina 66.93, 67.66 ja 71.40 beta ajureita ja kaikilla noilla ongelma on pysynyt! Voiko toi vika olla jossain muussa kuin näytönohjaimessa? Itse luulisin, että vika on juuri siinä mutta kertokaa mielipiteenne! Pitää varmaan vielä viedä takuuseen tai vaatia vaikka korvaukseksi jo tuota 6800 mallia ilman LE saamieni henkisien ongelmien takia.

2. ResoNas

ResoNas Guest

Veikkaan, että koneen muistissa on jotain häikkää. Testaa vaikka mem86.

3. famittaja

famittaja Member

Trophy Points:
    16
    Ajoin kerran tuon memtest86 versio 3.2 ohjelman ja ei näyttänyt löytyvän virheitä! Tuo ohjelma ei oikein vakuuttanut niin voisitteko suositella mitä muita hyviä muistin testausohjelmia?

Vai voisiko vika olla emolevyssä esim konkissa?

4. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Vie kortti takuuseen..
    6800LE korteissa ollut vikaa kaikilla valmistajilla..
    tähän päivään mennessä en ole saanut yhtään toimivaa 6800le korttia kaikissa sama vika(useita kokeillut).
    olenkin vaihtanut kortit yleensä 6600gt:hen.

5. ResoNas

ResoNas Guest

Millä taajuudella sun kortti oikeen pyörii? Kokeile alikellottaa näytönohjaimenmuistia.

6. famittaja

famittaja Member

Trophy Points:
    16
    No ne on ollu kaikissa kolmessa kortissa ne vakiot eli 700/300! Mitä kellotaajuuksia suosittelet? Muuten eihän tuossa ees oo mitää järkee alikellottaa vakiota korttia!

[NGN]TUFF, montaa korttia oot jo kokeillu?

7. ResoNas

ResoNas Guest

No siitä saat tietää että kortti on paskana.

8. famittaja

famittaja Member

Trophy Points:
    16
    Ajattelin tuossa vielä kokeilla vanhempia ajureita kun mulla on sisässä 71.40 niin miten vanhempien ajureiden asennus onnistuu? Eli voinko asentaa ne vaan suoraan vai voiko jotkin tiedostot mennä solmuun vai pitääkö ne aikaisemman ajurit poistaa jollain ohjelmalla?

Suuret kiitokset jos joku osaisi neuvoa!

9. EsaMa

EsaMa Regular member

Trophy Points:
    26
    Avaa ohjauspaneeli - lisää/poista sovellus ja sieltä poista ajurit. erillisiä ajureiden rippeiden poisto-ohjelmia on myös runsaasti tarjolla, mutta niiden hyödyllisyydestä ei ole suurempaa tietoa. www.guru3d.com sivuilta ainakin löytyy muutama.

Itse olen ainakin saanut ajurit riittävän hyvin pois tuolla lisää/poista sovelluksen kautta.

Miten alikellottamalla voi todeta, että kortti on rikki? Mielummin laittaa koneeseen jonkin toisen näyttiksen ja kokeilee, toimiiko kone sillä. Jos pelaa, 6800 vaihtoon... itse en voi oikein suositella 6600 GT korttejakaan, kun omani on just takuuvaihdossa... uutta odotellessa.

Last edited: Feb 14, 2005
  10. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on toi sama problema. Ostin tossa tammikuussa koneen jossa Gainward gf6800le ja mustaksihan se ruutu muuttuu kun pelittää half-life 2. Vein kyllä koneen takuuseen siellä testattiin 3dmark05:dellä eikä heidän mukaansa vikaa ollut.Olen ladannut jo ainakin viidet eri ajurit ,mutta ongelma ei hellitä. Mitä minun pitäisi tehdä ?

11. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Parikymmentä korttia olen testannut useita eri merkkejä.. alkaen joulukuusta ja tammikuussa viimeisin. 6800LE kaatuilee yleensä flatout, half life 2, men of valor, ja joissakin muissa peleissä.
    toiset kaatuu heti jotkut hetken päästä pelatessa joissakin ei edes dxdiag mene läpi.
    GF 6600GT -kortteja olen nyt käyttänyt.

12. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    Jos siinä kortissa se ongelma on pitäisikö sen kaatua kun 3dmark05 : dellä rasitetaan.

13. famittaja

famittaja Member

Trophy Points:
    16
    Se taitaa vähän riippua kortista toi 3dmark05 testailu, kun mulla on siis nyt tuo kolmas kortti niin se kaatuu 3dmark05:ssa vähän vaihtelevilla tuloksilla mutta keskimäärin parin minuutin jälkeen. Ja sitten niillä aikaisemmilla kahdella kortilla 3dmark05:sta ei saanu kaatumaan millään! Nyt lupasivat takuusta 6800 mallin ilman LE:tä.

Onko kellään kokemusta tuosta 6800 mallista että onko niissä ollu black screen ongelmaa?

14. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    No mulla se ei kaatunut ,mutta kun soitin kauppaan (mikro majaan) ne sanoivat ``so what `` jos yksi half-life 2 ei toimi.Pitaisiko ottaa yhteytta valmistajaan (gainward):iin

15. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    No mulla se ei kaatunut ,mutta kun soitin kauppaan (mikro majaan) ne sanoivat ``so what `` jos yksi half-life 2 ei toimi.Pitaisiko ottaa yhteytta valmistajaan (gainward):iin ?

16. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    No mulla se ei kaatunut ,mutta kun soitin kauppaan (mikro majaan) ne sanoivat ``so what `` jos yksi half-life 2 ei toimi.Pitaisiko ottaa yhteytta valmistajaan (gainward):iin ja pyytää vaikka geforce 6600 gt agp versio ?

17. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    No mulla se ei kaatunut ,mutta kun soitin kauppaan (mikro majaan) ne sanoivat ``so what `` jos yksi half-life 2 ei toimi.Pitaisiko ottaa yhteytta valmistajaan (gainward):iin ja pyytää vaikka geforce 6600 gt agp versio vaihdossa sillä sehän on kuitenkin tehtaan takuu ?

18. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    No mulla se ei kaatunut ,mutta kun soitin kauppaan (mikro majaan) ne sanoivat ``so what `` jos yksi half-life 2 ei toimi.Pitaisiko ottaa yhteytta valmistajaan (gainward):iin ja pyytää vaikka geforce 6600 gt agp versio vaihdossa. Sillä sehän on kuitenkin tehtaan takuu.

19. SodA_PoP

SodA_PoP Member

Trophy Points:
    11
    No mulla se ei kaatunut ,mutta kun soitin kauppaan (mikro majaan) ne sanoivat ``so what `` jos yksi half-life 2 ei toimi.Pitaisiko ottaa yhteytta valmistajaan (gainward):iin ja pyytää vaikka geforce 6600 gt agp versio vaihdossa ? Sillä sehän on kuitenkin tehtaan takuu.

20. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    SPAM! Ota sormi pois siitä napilta.

Share This Page