Vieläkin ongelmia...

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by Nigell, Jun 13, 2002.

1. Nigell

Nigell Member

Trophy Points:
    11
    Vaikka olen lukenut näitä viestejä tekstitys ongelmista, niin minun on todettava että ne ei auta! Olen yrittänyt jo kaikkea mutta en vain saa tekstejä kohdalleen. Olen laittanut tekstin oikeaan kohtaan josta alkaa ensimmäinen repliikki, mutta jostain kumman syystä teksti parin repliikin jälkeen alkaa edetä nopeammin kuin puhe. Olen yrittänyt vaihtaa sitä "framesia" samaan kuin itse elokuva, mutta ei se silti onnistu. Olisiko jollaan jonkunlaista selitystä tälle ongelmalle? Kiitän jo etukäteen vastauksista!

2. peraWare

peraWare Regular member

Trophy Points:
    26
    Yksi mahdollinen ongelma voi olla, että tekstit on tarkoitettu leikkaamattomaan versiota ja itse katsot leikattua versiota tai toisinpäin.

Eli rautalangasta väännettynä käy vaikka aluksi hakemassa enkku tekstit ja kato onks ne synkassa sen leffan kanssa ja rupeet sen jälkeen vertaileen(suomi ja enkku tekstityksien ero) missä oikein mättää!

ps. Sori kaikille äidinkielestä L:n kirjoittaneille kirjoitusvirheistäni.

3. Kapula

Kapula Member

Trophy Points:
    16
    Tämä taitaa olla suosituin kysymys afterdawnissa. Tässä selkeät ohjeet tekstien laittamiseen kiinni leffaan:

1) Hae Micro dvd player (mdvdp12.exe)

2) Asenna se ja käynnistä

3) sitten painat m-nappia niin et vasemmalla ylhäällä lukee -dvd- ja sitten viereistä f-nappia niin että vasemmalla lukee -dvd quickini-

4) sitten tulee vaikein vaihe eli saada options nappi esiin etupaneelin takaa... :D eli keskellä kuvaruutua on -paneeli- joka kääntyy muistaakseni kun sen oikeasta reunasta painetaan...

5) kun paneeli on käännetty niin paina oikeella alhaalla näkyvää options nappia ja siirry subtitles välilehdelle... ja ota ruksi pois kohdasta -use transprent subtitles-...

6) Sitten avaat leffan aivan oikeessa reunassa olevasta nappulasta... ja valitset ensin leffa filen (avi, mpg ...) ja toiseen äänet (jos tarvitsee yleensä ei, jos ei niin painat cancel ) ja kolmanteen subtitle file (micro dvd player osaa kaikki subtitle muodot... siis ainakin mitä on tullu vastaan)

7) Tarkista että vasemmalla alhaalla lukee -sub- valkoisella. Jos joskus ei lue ja subtitle file on asennettu niin paina options-napin viereistä -choose subtitle- tai paina u kirjainta

8) Nautit leffasta tekstityksien kera.

Kysy minulta jos ei nuilla toimi, minulla ainakin toimii.

4. Nigell

Nigell Member

Trophy Points:
    11
    Kyllähän mä sen tekstin saan elokuvaan, mutta en saa tekstiä kohalleen elokuvan kanssa!

5. Jooseppi

Jooseppi Member

Trophy Points:
    16
    Hae ohjelma Subadjust, ongelmana luultavasti elokuvan ja tekstityksen eri fps. Subadjustilla saat säädettyä tekstityksen fps:n samaksi kuin elokuvassa.

6. Nigell

Nigell Member

Trophy Points:
    11
    Ei onnistu vieläkään!

Share This Page