Vieraskirja kotisivuille

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by PCcp, Mar 12, 2010.

  1. PCcp

    PCcp Regular member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    201
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moro,

    Oisko tietoo miten sais tehtyä sellaisen yksinkertaisen vieraskirjan kotisivuille.

    Netti on täynnä kaikenlaisia ja useimmat toimivat siten että aukeavat kokonaan uuteen ikkunan joka on tungettu täyteen mainoksia ja muuta roskaa.

    Itse kuitenkin haluaisin sellaisen jonka saa helposti laitettua sivustolle eikä siinä tarvitse olla mitää rekisteröitymisjuttuja tai muita.

    Jos jollakin on tietoa asiasta niin olisin kiitollinen neuvoista.
     
  2. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Joined:
    Aug 16, 2004
    Messages:
    983
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itse kommenttien syöttökenttähän on ihan normaali html form, mutta ongelma tulee siitä, että ne kommentit pitäisi tallentaa johonkin. Tarvitset siis esim. jonkin tietokannan tallennuspaikaksi ja serveripuolen scriptin jolla se lähetetty form käsitellään ja tallennetaan sinne tietokantaan. Tämän lisäksi se sivu jossa kommentit näytetään, pitää tuottaa serveripuolella, koska ne aikaisemmat kommentit pitää myös hakea sieltä tietokannasta.

    Se mitä tietokantaa ja serveripuolen scriptikieltä voit käyttää, riippuu paljolti siitä missä kotisivusi on. Kotisivutilan tarjoajalla voi olla myös valmiita scriptejä tuon toteuttamiseen.

    Yksi vaihtoehto on käyttää jotain valmista blog palvelua, kuten blogger tai WordPress.
     
  3. PCcp

    PCcp Regular member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    201
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No mulla on sivusto tuolla freehostia.comissa että.. onko sinne sitten mahdollista tehdä tuollaista ?
     
  4. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Joined:
    Aug 16, 2004
    Messages:
    983
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  5. PCcp

    PCcp Regular member

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    201
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitoksia, tuo toimii aivan loistavasti.

    En tiennytkään että freehostialla on tällaisia ilmaisia palveluita.
     

Share This Page