Viiden laitteen liitännät

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by MrGibss, Apr 22, 2008.

1. MrGibss

MrGibss Member

Trophy Points:
    16
    Hei!

Olohuoneesta tällä hetkellä löytyy viisi eri laitetta:
    - Televisio (Samsung, 42" PDP-television)
    - Digiboksi (Handan, DVB-T 6000)
    - Vahvistin (Sony, FM Stereo/FM-AM Receiver)
    - CD/DVD-soitin (Sony)
    - Videonauhuri (Panasonic)

Ongelmaa käyttämisessä ei ole; mahdollisia liitäntäratkaisuja kokeilemalla on kaikki vehkeet saatu toimimaan.

Kysymys on kuintenkin: Mihin koneeseen surin osa piuhoista tulisi liittää? Tai siis kun televisiossa, digiboksissa ja vahvistimessa on kaikissa niin paljon käyttämättömiä aukkoja, enkä löydä mitään logiikkaa, miten johdot nyt menisivät.

Kiitos vstauksistanne!

MrGibss

2. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    No morjens.

Kaikissa laitteissahan on nykyään niin paljon kaikkia liitäntöjä, että niistä suurin osa jää käyttämättä vaikka olisi kuinka monta laitetta ;)

Mutta miten olet ne itse kykenyt ja onko sinulla jotain ongelmia noiden laitteiden suhteen...?

Itse laittaisin nuo laitteet näin:

Vhs->scartilla digiboksiin->ja edelleen boksista scartilla tv:seen.
    Digiboksin äänet voit viedä jollain piuhalla suoraan vahvistimen johonkin sisääntuloon.

CD/DVD->scartilla tv:seen ja äänet taas jollain kaapelilla suoraan vahvistimeen.

Noin ne itse laittaisin... Kun ilmeisesti digiboksistasi ei löydy hdmi-liitäntää?

Kysele rohkeasti vaan jos joku vielä hämää ;D

3. MrGibss

MrGibss Member

Trophy Points:
    16
    Hei!

Olen tainnut laittaa nuo laitteet juuri niin kuin sanoit, mutta noita "äänikaapeleita" menee minne sattuu. Äänet kuitenkin kuuluu ja kaikki koneet toimii. Jotain pieniä ongelmia on ollut digiboksin kanssa, mutta mitä tuolta keskultelupalstoilta olen lukenut, niin en ole ainoa. Oikeassa olit HDMI:n suhteen.

Kiittäen,

MrGibss

4. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Niinhän nuo digiboksit tuntuu temppuilevan kaikilla ;) Täydellistä boksia ei vielä oo tehtykään ;D

Jos kerran äänet toimii niin, miten olet laittanutkin, niin eipä niitä tarvitse vaihtaakaan ;)

Ja eipä kestä :)

Share This Page