Tuttavani 65v herra on hieman tumpelo tietokoneiden kanssa (idiootti). Pari viikkoa sitten kyseli apua kun kuulemma tietokone oli mennyt hitaaksi ja lastenlasten asentamia pelejäkin pitäisi saada pois koneelta. Itsellä ei aikaa ollut henk koht ruveta konetta tutkailemaan joten neuvoin putsaamaan koneen aluksi vaikka CCleanerilla, sillä saisi ainakin pelit ja turhat tiedostot näppärästi pois. Pyysin että toisi koneen minulle myöhemmin paremmalla ajalla. Tänään sainkin sitten koneen, haisi kummalle ja oli ihmeen tahmainen. Soitin tuttavalleni ja kysyin mitä on tapahtunut. Oli kuulemma tehnyt niinkuin olin käskenyt, CCleaneria ei ollut mistään löytänyt. Paikallinen halpahallin kauppias oli avuliaana ehdottanut CRC Cleaneria, olisi kuulemma vastaavaa ainetta. Tässävaiheessa oli naurun pidätteleminen mahdotonta. Tuttavani oli siis suhuuttanut koneen täyteen CRC:tä ja suihkinut aukoista paineilmaa perään, ei ollut enää operaation jälkeen käynnistynyt. Mitä tästä opimme? Tee mielummin itse ennenkuin alat neuvomaan täysin ummikkoja.
Pakko oli nauraa kun tätä luin, oli sitten totta tai ei Eihän siitä voi ketään syyttää, ettei tiedä. Voin kyllä kuvitella tilanteen
Tarina on tosi ja kertoja elää. Kovalevy oli vielä hengissä joten sain 2.5" USB-telakalla valokuvat ja tärkeät tiedostot pelastettua. Koneeseen suhuutettu aine oli muuten tämä: Helposti voisi luulla että tuon lyhenne on CCleaner.
Onhan noita tullut vastaan haisevia ja tahmaisia koneita, mutta yleensä on ollut joko kullanruskeaa ainetta alumiinipönikästä (KOFF, Karhu jne.) tai sitten kirkasta ainetta lasipullosta (K-Korvaa, Absoluuttia) ja kivenkovaan on väitetty että "Se vaan simahti, mitään enno kaatanu." Mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun olen kuullut että kaasarin puhdistinta on käytetty puhdistukseen. Hienoa että joskus näinkin päin.
Tosi tarina, "tumpelo tietokoneen käyttäjä kilpailussa", tällä jutulla voittaisi jo suuremmankin porukan kilpailussa 1-sijan. Oli se vaan sen verran hyvä juttu, ettei vastaavaan ole kyllä vielä ennen päästy.