Useamman vuoden ikäinen acerin läppäri ei enää suostu latamaan akkuaan kunnolla. Valo syttyy, kun laturin laittaa kiinni, mutta sammuu hetken päästä eikä syty ennenkuin laturin irrottaa ja kiinnittää uudestaan. Lataus loppuu myös heti kun konetta yrittää käynnistää. Tuttujen laturit eivät sovi läppäriini, joten tilannetta en voi niillä testata. Osaisiko joku sanoa kummassa on vika, laturissa vai akussa? Pahoittelen jos kysymys on tyhmä, olen kokematon.
Jos kone pysyy päällä kun virtapiuha on kiinni, niin silloin akussa on todennäköisesti vika. Jos kone ei edes pysy päällä, niin veikkaisin laturissa olevan vikaa.
En ole varma onnistuuko tämä Acerin kanssa , mutta ota akku irti, laita laturin piuha koneeseen kiinni, ja kokeile käynnistää kone. Jos käynnistyy, akku on paskana.
Kyllä acerin pitäis lähtee päälle laturi kiinni, ilman akkua. Itse oon omistanu acerin läppärin ja lähtee päälle ilman akkua. Akku sökö jos ei lähe päälle
Suoritinpa kokeen, ja ilman akkua laturin kanssa kone pysyy päällä noin 10s käynnistyksen jälkeen. Samalla tavalla kone sammuu heti kun irrotan akun ja 10s on kulunut koneen käynnistyksestä (pysyy siis ensimmäiset 10s päällä, akkua tai ei, jonka jälkeen vaatii akun). Ilman virtalähdettä ei yllätyksellisesti lähte käyntiin ollenkaan. Ongelma on siis laturissa vai voiko se vielä mahdollisesti olla jossain muualla? Akussa tällä hetkellä olematon varaus jäljellä.
Kai ne jossain Verkkokaupassa tai vastaavassa suostuisivat antamaan kokeilla liikkeen laturilla, jos nätisti pyydät ja vaikka vihjaat ostavasi sieltä uuden laturin, jos se vanha varmistuu vialliseksi?