Jep. Ongelma seuraavanlainen: Kone saattaa rullata ihan ok päivän tai pari putkeen, jonka jälkeen menee täysin jumiin = kosahtaa eli kaatuu. Ei kuitenkaan automaattisesti boottaa vaan jumittaa tipan täysin eikä liiku muulla kuin reset-napilla. Joskus ei ehdi pyöriä kuin muutamia kymmeniä minuutteja ehkä, jonka jlk jökkiin kiitos. Käyttöjärjestelmä on professional fin, varusteltu SP2:lla. Komponentit xp2700+, 1024 mt ddr400, 160gt, x800 xt pe. On jo noin pari viikkoa sekoillut tällä tavoin, eli aiemmin ei ole ollut ongelmia. Jos joku tietää/on kompastellut itse kyseisenlaisen ongelman kanssa, neuvokaa ihmeessä. Mahdollisesti viruksia? Norton on päivitelty vähän väliä eikä moisia löydy. Kiittelen siis etukäteenkin jo.
Ootko malwaren ja troijalaisten osalta skannaillu konees? esim. Ad-warella? Ehkäpä kannattaa myös ajaa HiJackThis ja Ewido ja laittaa niitten tulokset tuonne http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/151 Entäpä mitä Event Viewer näyttää ajanhetkellä jolloin kone jämähtää?
Olen skannaillut, ja on löytynyt vain jotain väsyneitä tracking cookieita. Eli eipä sieltäkään ole ratkaisuja löytynyt. Event viewerissä näkyy muutamia virheitä, lähinnä ainoat joissa oli virheitä, oli wmplayeri (lukkiutunut). Eikä sen kummempia. HiJackThis:llä en löytänyt mitään silmiinpistävää myöskään, Ewidosta en ole ennen kuullutkaan. Pistän latauksiin ja ilmoittelen tuloksista.
Kyse voi olla myös muisti-, tai ajuriongelmasta. Huonosti kiinni oleva tai viallinen muisti voi aiheuttaa kaikkea erikoista. Vialliset tai jonkin ristiriidan aiheuttavat ajuriongelmat voivat myös aiheuttaa tuota. Näytönohjaimissa olevat ongelmat voivat hyvin kaataa tai saada aikaiseksi sen että alkaa tapahtumaan outoja. Myös jos käyttelet VIAn tai jonkun halpis tekijän piirejä emolevyissä, voivat jotkin yhtälöt raudassa aiheuttaa ongelmia Tämä on tällaista yleistä listaa jonka olen kerännyt ihan empiirisen kokemuksen kautta. Eli jos ei muuta löydy, tarkista muistit, otat uudet taikkatoiset näyttöajurit tai muut ajurit Tarkista myös emolevyn valmistajan sivuilta onko jotain korjaustiedostoja.
Control Panel\Administrative tools\Event Viewer Sillä saa esim. sovelluksista tietoa jos niissä ilmenee virheitä yms. Tämä siis vinukassa
Ewidolla löytyi Ad-Awaren jälkeen tasan yksi ehdokas, eikä kyseisen roskan poistaminen poistanut itse ongelmaa. Tänään on kolmesti ehtinyt jumahtaa jo. Muistipalikat ovat hyvin kiinni, olen putsannut komponentit paineilmalla, enkä käytä VIAn tuotteita, nimim. kokemusta on. Kikkailin hieman omiani ja säätelin kaikennäköistä, pitää testata nyt pari päivää onnistuuko kone olemaan edes sen ajan kaatumatta. Tuntuu hieman oudolta kyllä, mutta huomasin tuossa että meidän koiran tultua koneen kotelon viereen kone jumahti tutulla tavalla-- liian vilkas mielikuvitus vai?
tarkoitatko valvontatyökalut ? mulla on nimittäin windows xp pro fin olis kiva saada tietää tosta. ilmoittaako se siis kaikista virheistä ?
Eli menet käynnistä -> Suorita -> ja aukeavaan ikkunaan kirjotellaan eventvwr. Aukaisee EventViewerin (aka. [bold]Tapahtumienvalvonta[/bold]) jossa näkyy mm. kaikki kriittiset tapahtumat joita järjestelmässäsi tapahtuu (eli käynnistymiset, korjaukset, virheet yms.)