Vioittuneen videotiedoston korjaus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by tamme1, May 24, 2007.

1. tamme1

tamme1 Member

Trophy Points:
    11
    Olen palauttanut kiintolevyltä aikaisemmin kadonneen tärkeän videotiedoston. Se ei vain suostu aukeutumaan videoplayereissä. Olen testannut VNC-playeriä, Windows media playeria ja bsplayeria, mutta ne eivät sitä tunnu tunnistavan oikein eli ei avaudu.

Onko olemassa jokin videotiedoston korjaustyökalu? Jos on, niin mistä saisi? Kyseessä on siis kameralla kuvattu .avi päätteinen tiedostoformaatti.

Kiitoksia mahd. vastauksista ja ideoista!

2. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Löysin pikaisella googlaamisella tämmöisen sivun, josta voi olla apua. Etenkin tuo: "Digital Video Repair --> ou can repair your AVI file in these cases: 1, 2... 5. Video can't be played ".

Tuosta videosta on kyllä luultavasti kadonnut bittejä jonkin verran, jotan epäilen, että toimiiko enää. Kun windows poistaa tiedoston, se jää haamuksi kiintolevylle. Tätä "haamua" aletaan "täyttämään" muilla tiedostoilla, jolloin videossa on vääriä bittejä, mikä tietysti ei ole hyvä asia.

3. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Itse olen loppuosastaan vioittuneita AVI-tiedostoja korjannut VirtualDubModilla. Muistelisin, ettei siihen tarvittu sen kummempaa kuin että avaa tiedoston, Vdub huomauttaa jotain että tiedosto on vioittunut ja jotenkin indexoi tms sen, jonka jälkeen tallentaa ihan vaan direct stream copyna.

4. tamme1

tamme1 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia ehdotuksista. Molempia koitin, mutta eipä aukea video edes noihin ohjelmiin. Herjaa, että unknown file type tai vastaavaa.

Testasin myös http://www.fixvideo.com/products/avifixjoiner/avifixjoiner.html ohjelmaa, mutta eipä sekään tuntenut videon formaattia.

Taitaapi olla korruptoitunutpalautus tapahtunut tjs. Palautin siis kolme eri videoclippiä, mutta mikään ei aukea eli sama juttu jokaisessa videossa...

Share This Page