Eli kun yritän nimetä uudelleen kansion, tulee ilmoitus: " Ei voi nimetä uudelleen xx : Käyttö estetty. Varmista, että levy ei ole täynnä tai kirjoitussuojattu, ja ettei tiedosto ole käytössä " Sitten jos buuttaan koneen, niin sen jälkeen windows kyllä antaa nimetä ko. kansion uudestaan. Eli kysymys: Miten saan selville mikä prosessi käyttää kyseistä kansiota silloin, kun tulee tuo ilmoitus " ei voi nimetä uudelleen,, ". Nimittäin jos tietäis mikä prosessi sitä kansiota pitää varattuna niin olisi helpompaa sammuttaa ko. prosessi eikä tarttis bootata konetta sen takia, että saa kansion uudelleen nimettyä. Mutta mistä tuommoisen näkee ?
Onko se Windowsin kansio vai joku sinun oma tekemä? Jos esim. lataat kansioon X DC++:lla niin silloin et voi muutta nimeä, muutakuin samuttamalla DC++.
Se on minun ihan itse tekemä kansio. Kun painaa sen cntrl-alt-delete yhdistelmän, niin siellä sovelluslistassa ei näyttäis olevan päällä yhtään semmoista sovellusta, joka sitä kansiota mahdollisesti tarvitsee, mutta prosessipuolella tietysti on paljon avoimia prosesseja, mutta kun ei tiedä, mikä niistä pitäisi sammuttaa, että vois nimetä sen kansion uudestaan. Kun nimittäin sen kansion pääsee kyllä nimeämään uudestaan sen jälkeen, kun ensin on buutannut koneen.
Itse tekemäsi kansio ei ole todennäköisesti minkään prosessin kansioita, joten katso sen Ominaisuudet, onko se kirjoitussuojattu. Jos on ota kruksi pois. Windowsin kansioita ei ole syytä muutella ja harvoin muidenkaan. Käynnistyviä ohjelmia voidaan estää tekemällä se vikasieto- tai safemodetilassa, mutta tämä on jo vähän eri juttu ja muihin tarkoituksiin kuin kansioiden uudelleen nimeämiseen.