Hei! Minulla on pari vuotta vanha kannettava Fujitsu Amilo. XP:n lokeissa on runsaasti virheilmoituksia W32Time ja F-secure. Windows on alkanut taas kaatuilla. Luulen, että kaatuilu johtuu virheilmoituksista. Kone oli juuri kalliissa huollossa ja siihen vaihdettiin kiintolevy. Win kaatuili ennen huoltoa samalla tavalla mitä se tekee nyt. Osaisiko joku kertoa mistä virheilmoitukset johtuvat? Onko kyse windowsin viasta (W32Time) vai mikä ongelman aiheuttaa? Voisiko olla, että kiintolevyn hajotti aikaisemmin tämä sama ongelma?
W32Time ei ole niin vaka ongelma että kone kaatuisi tai hajottaisi kovalevyn. katsot vain että kello oikeassa ajassa. Mitä virheilmoitus sanoo f-securesta? Testaa muistit esim. memtest86:lla http://www.memtest86.com/ tuleeko mitään muita virheilmoituksia? missä vaiheessa kone kaatuu?
Muistit ovat ok. Testasin ne jo syksyllä, kun painin tämän saman ongelman kanssa. Kello on oikeassa ajassa ja securekin tuntuu toimivan aivan hyvin. Ainoa ongelma on w:n kaatuminen ja lokeissa virhe on aina Time ja secure. Jostain luin, että Time häiriintyy, jos nettiyhteydessä on jotain häikkää (hitain DNA+kaapeli). Toisaalta kaatuminen tapahtuu aina, kun olen Mesessä ja olenkin miettinyt, että onko Securella joitain yhteensopivuusongelmia uuden Liven kanssa... En tiedä. Ongelma on se, että en oikein tiedä mistä aloittaa. Luulen, että ongelma ei ole kovin suuri, kunhan se vika vain löytyisi!! PS: En tiedä käytänkö näitä termejä oikein, kun en ole mikään haka näissä elektroniikkahommissa, mutta w:n kaatumisella tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että kaikki jumittaa ja mikään nappi ei toimi. Sinisiä ruutuja ei ole onneksi vielä ollut.
Niin siis piti vielä sanoa, että minulla on DNA kaapeli laajakaista, jonka nopeus on säälittävät 256. Voiko netin hitaus aiheuttaa ongelmia F-securen päivityksille (securehan on aika suuri ohjelma)?
Ehdottaisin, että asentaisit tämän ohjelman: http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/advanced_windowscare.cfm Anna ohjelman tehdä automaattisesti kaikki mitä se ehdottaa. (Aluksi se luo järjestelmän palautuspisteen, joten ole huoletta.) Eiköhän koneesi ongelmat ratkea.