Ostin tuon Pentax Optio E40:n ja muuten olen täysin tyytyväinen, paitsi siihen ettei siinä ole omaa akkua. Olen tähän mennessä paristoilla sitä käyttänyt ja huomannut, että vaikka olisi kuinka laadukas paristo tahansa, niin kamera kuluttaa kaksi semmoista tyhjäksi noin viidessä minuutissa. En ole ennen omistanut paristokäyttöistä kameraa, joten onko tuollainen virrankulutus yleistäkin niiden keskuudessa? Akkuparistot olen suunnitellut ostavani, mutta jos niidenkin kanssa kulutus on samanlainen, niin nekin kyllä kuluu loppuun nopeasti. Muilla kokemuksia?
Ei ne kyllä niin nopeesti voi paristoja syödä. Suosittelen palauttamaan laitteen takaisin ja kertomaan ongelmasta
Eikös sinulla olisi missään ladattavia paristoja, voisit testata niillä. Itse en ole kyllä koskaan kuullut, että edes vain tunnin kestäisi kamera olla päällä. Tosiaan, kannattaa kokeilla. Jos ei toimi, on syytä tiedustella asiaa maahantuojalta.
Oma pentax k100d super on myös melkoinen virtasyöppö. Osaa tyhjentää jopa li-ion-akkukahvan parissa viikossa, vaikken ottaisi ensimmäistäkään kuvaa. Huolto arveli syyksi liian pientä mAh-arvoa (2100mAh) ja suositteli käyttämään yli 2500mAh akkuja kahvan sijaan... Outoa, mutta nyt on kameran sisällä kolmatta viikkoa samat akut, kuvia otettu yli 300kpl ja edelleen näyttää täyttä virtaa... Henkimaailman hommia. Mutta sanoisin, että noin nopea virrankulutus on jo vika, ei pelkkä ominaisuus ja itse veisin kameran äkkiä takaisin ostopaikkaan.
Tossa Pentax Optio E40 kamerassa suositellaan käytettäväksi ladattavia akkuparistoja. Kameralla pitäisi saada noin 240 kuvaa,ennenkun on akkuparistot ladattava uudelleen. Kannattaa koittaa 2300mAh - 2500mAh ladattavia akkuja. Ei tavallinen paristokaan saa tyhjentyä noin nopeasti, jos muutamassa minuutissa imaisee paristot tyhjiksi, silloin on oltava kamerassa jotain häikkää.