Elikkä ongelmia ei oikeastaan ole, mutta kun en tiedä kuinka tehokkaan virtalähteen tarvitsisin tähän koneeseen. Koneessa tulee olemaan seuraavat osat: -Emolevy: Gigabyte GA-X79-UD7 (tai UD5, en osaa päättää vielä) -Keskusmuisti: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE (Näitä kaksi, joka tekee siitä 16 gigaa -Näytönohjain: Gainward GeForce GTX 570 Phantom HDMI DisplayPort Dual-DVI 1280MB (näitäkin kaksi) -Prosessori: Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB -Prosessorin jäähdytys: Corsair Cooling Hydr H100 CPU-kylare multiplatform - (tartteeko tähän vielä jotain jäähdytys laitteita vielä lisää...?) -Kovalevy: Vielä hakusessa (vissiin 1 tai 2 TB muistia tulee sitten loppujen lopuksi Olisin kiitollinen jos auttaisitte tässä, ekaa kertaa konetta kokoamassa joten ei oikeen kauheen paljoa tiedä näistä asioista vielä.
750W riittää tuolle setille vakiokelloilla. Jos prossua ja näyttiksiä lähtee kellottamaan rajulla kädellä, niin kannattaa varata enemmän (850W-1kW). Aikamoista konetta kyllä suunnittelet. Itse en ymmärrä noita uusina ostettuja kalliita SLI-paketteja, mutta onhan siinä tietty tehoa. Muistista ja prossusta päätellen aiot varmaan harrastaa jonkinlaista editointia tai mallinnusta?
Mitä olen revikoita lueskellut noista Gainwardin Phantomeista, niin eivät ole mitään kovimpia kellottumaan, hiljaisia ne kyllä ovat. Mikäli haluat ottaa noista 570:stä enemmän irti niin suosittelen tarkistamaan ainakin Gigabyten sekä MSI:n mallit, MSI:n Twin Frozer on arvostelujen ja käyttäjä palautteen puolesta vakiona melko hiljainen, mutta kellottuu myös tarvittaessa hienosti. Poweri asiasta sen verran, että tuohon pakettiin riittää hienosti esimerkiksi tämä, kyseinen poweri antaa tarvittaessa 900W ruutia (tosin pienemmällä hyötysuhteella). Mutta jos haluat varmistusten varmistuksen niin voithan tuosta ottaa tuon 1kW:n version. Coolerista myös hieman, tuo Corsairin H100 lienee noista valmis vesijäähyistä kyllä tehokkain, mutta mitä tuon "pikkuveljistä" olen lueskellut niin pitävät aika moista metakkaa. Mikäli budjettiin mahtuu, ja vesijäähdytystä haluat niin sitten vaikkapa tuollainen pakettiin mukaan. Itse suosittelisin kuitenkin ainakin mikäli "aloittelija" näissä asioissa olet, niin pysymään ainakin jonkin aikaa perinteisissä ilmajäähyissä, koska parhaimmat jäähyt ovat kyllin tehokkaita pitääkseen tuon 2600K:n vielä n.5Ghz:n kelloilla (prosessori yksilöstä tietenkin riippuen), ollen samalla hiljaisempia kuin valmisvesijäähdyttimet (siis esim Corsairit, Antecit jne). Hiljaista ja tehokasta vesijäähdtystä miettiessä kannattaa tutustua aiheeseen ihan kunnolla, ja kysellä vaikkapa vinkkejä sekä käyttäjiltä joilla kokemuksia aiheesta on sekä mahdollisesti lähettämällä postia aquatuning.fi:hin.
Kukaan ei ole vielä maininnut että tuo prossu ei sovi emon kanssa yhteen? Tuo emo on 2011 kannalle eli joko otat prossuksi tämän: http://www.jimms.fi/tuote/BX80619I73930K Tai vaihdat emoksi esim tämän: http://www.jimms.fi/tuote/Z68-PRO3-GEN3
Hyvä huomio, enpä huomannut tuota. X8/x8-emo tuosta: http://www.jimms.fi/tuote/Z68-EXTREME3-GEN3 (jos sitä SLI:tä haluaa kokeilla, vaikken ymmärrä miksi joku ostaa kaksi tehokasta korttia heti kalliilla hinnalla.)
Jäi myös epähuomiossa noteeramatta tuollainen "pikku" seikka.. lol, syytän tällä kertaa +38 asteen kuumetta Itse saattaisin kyllä harkita vaikkapa 7950:aa, kellottuikin kivasti muron revikassa. Mutta toisaalta, olen tässä jo itse haaveillut jo pitkään SLI/CF setistä joten ainakaan ja mikäli sitä rallaa on niin mikä jottei. Aikas hyvin ovat tainneet korjailla noita bugeja useammalla kortilla. Tosin edelleen yksi tehokas kortti on ainakin ajuriensa puolesta yksinkertaisempi vaihtoehto. Ainakin aloittelijalle normaali yhden kortin setti on aivan riittävä. Mitä tulee tehoihin, niin luulisin että sekä yhdellä 580:lla tai 7950:llä pyörii peli kuin peli. Siinä kohdin kun näyttöjä alkaa olemaan useampia niin useamman kortin kokoonpanot saattavat olla ihan perusteltuja. Perus FullHD näyttö niin ei suurta eroa ole siinä onko pellin alla yksi vai kaksi tehokasta korttia, kahdella tai kolmella näytöllä eroja sitten alkaa jo tietty tulemaan. Eipä mulla tän enempää tähän aiheeseen, nyt voltareenia kehiin
Kappas vain, munki piti ehdottaa tota emolevyä mutta vahingossa tuli toi kun oli niin samantapaset nimet ja ulkonäkö. Jos nyt aikoo ostaa kaksi GTX570:stä niin siithän tulee vissiin reilu 600€ ja samalla hinnalla sais jo 7970:sen mutta mikäpä siinä jos vältäämättä haluat SLI setin
Tämä ja sitten se, että 570 on yksinään jo huippukortti. Suurimmassa osassa peleistä ei edes huomaa että siinä on toinen rinnalla, joten miksi maksaa siitä toisesta nyt kova hinta. Vuoden-kahden päästä, kun sitä tehoa oikeasti tarvitsee, niin 570:n saa huomattavasti halvemmalla. Sen takia en ymmärrä miksi joku ostaa noita ns. huippukortteja heti kaksi kovaan hintaa. Ennemmin toinen vierelle sitten kun tehot loppuu yhdestä tai sitten kahden halvan kortin SLI/CFX, jonka hinta on samaa luokkaa yhden tuollaisen kalliin kortin kanssa, mutta tehot mahdollisesti selkeästikin paremmat. Monen näyttiksen ongelmat on sitten vielä luku erikseen.
Voihan p*ska.... ajattelin jo että oisin saanut ekalla koko koneen kasattua. Damn, noh mutta onneks kerroit tästä asiasta. Muuten ois ollut pikkasen isompi v*tutus meneillään parin viikon päästä