kun yritän siirtää kuvia kamerasta koneelle tulee tuollanen ilmotus .. mistä johtuu? ja kone hidastuu ja alkaa tökkimään. kamera acer ja windows xp käyttiksenä..
eli mitähän asialle vois tehdä...? ois kiva saada kuvat koneelle ehkä tällä vuosituhannella mut kun ei osaa eikä tiedä niin ajattelinpa kysyä teiltä viisaammilta "Virtapiikki keskitinportissa!" "USB-laite on ylittänyt keskitinportissa virtarajat. Valitse tämä jos tarvitset ohjeita." tuossa ilmoitus. ^
Kannattaa tarkistaa vaikka aluksi etteivät USB portit ota kiinni mihinkään ylimääräiseen. Toinen ongelma saattaa olla siinä että koneessa on liikaa USB laitteita kiinni.
noh,otin webbarin irti ja kokeilin uudelleen..muita usb "kytkentöjä" ei ole.. ja siltikään ei toimi.. miten ne voisivat ottaa kiinni johonkin ylimääräiseen..? vai voiko vika johtua piuhasta..?
Se sun kamerasi on vissiinkin kiinni usb-hubissa? Tuuppaapa kameran usb-tapsi kiinni ihan suoraan koneeseen ilman mitään keskittimiä, josko sitten pelittäisi. Tuo ilmo näes ymmärtääkseni tarkoittaa sitä, että kamera haluaa jostakin syystä USB-portin kautta enemmän virtaa kuin hubin kautta on tarjota, se hub lienee ilman omaa virtalähdettä?
Jos digikamera ei toimi, mutta webbikamera toimii samassa portissa voi digikamerassa tai sen johdossa olla myös vikaa.
Minulle tulee sama ilmoitus, kun kytken kameran koneeseen usb2 liittimellä. Käyttöjärjestelmä minulla on myös xp ja emolevy msi p965 neo. Yleensäkin kun kytken minkä tahansa usb laitteen, kun kone on päällä, niin tulee ilmoitus virtapiikki keskiportissa. Ongelman olen ratkaissut siten, että kytken usb johdon koneeseen, kun se ei ole päällä. Tällöin kun laitan koneen päälle ei tule enää mitään ilmoituksia ja kuvien siirtäminen onnistuu hyvin.