Moi tytöt ja pojat! Mulla on seuraava ongelma:millään eheytys-ohjelmalla en saa kovalevyäni siistiksi, jatkuvasti on 10-17 prossaa kovis päin seiniä ! Lueskelin vähän ulkomaan kieltä ja sieltä löytyi että ongelma on "virtuaalisessa muistissa"! Mulla on 32 bit Xp home mut kertokaa te nerot miten pääsen ja mikä se on ja missä se virtuaalinen muisti löytyy !!?? Pystyykö sen putsaamaan (jos semmosen löytää) helposti vai täytyykö olla joku tietty softa et jutun saa korjattua? Mulla ei ole mitään hajua mistä moinen tuli, mut jos joku olis niin saakelin kiva et antais todella hyvät ohjeet miten voisin ongelman ratkaista ! Tietty jos XP:n laittais uudestaan niin ongelma häipyis mut alkoi kiinnostamaan mokoma virtuaali muisti, oppis taas jotain! Samalla haluaisin tietää minkä monitoimiprintterin mun kannattasi ostaa ( ostin lapsilleni BROTHER DCP 350c ja se on sika hyvä mut en löydä enää kauppaa joka myis sitä)!! Hyvää kesän jatkoa kaikille
Virtuaali muisti eli näennäis muisti wikipediasta lainattuna sieltä voit katsoa lisää tietoa.. Voit lisätä/vähentää virtuaali muistin määrää menemällä windowsissa Ohjauspaneeli --> Järjestelmä --> Lisäasetukset välilehti --> Suorituskyky asetukset --> Lisäasetukset välilehti ja siinä alhaalla on Muuta painike. Noin pitäisi löytyä myös windows xp home editionissa siellä näkyy suositukset että mikä kannattaa vähintään olla ja mikä enintään riippuu koneen tehoista ja aseman koosta... ps. virtuaali muisti vie koneen kovalevy tilaaa jos sitä on paljon eli siitä voi ongelmasi johtua
Hanki semmoinen eheytysohjelma, jonka voi laittaa eheyttämään koneen käynnistyksen yhteydessä eli ennen windowsiin buuttaamista. Silloin ohjelma saa eheytettyä kaikki windowsin tiedostot joita normaalisti ei voi siirrellä windowsin päällä ollessa.
Ehdin jo laittaa Xp:n uudestaan koneeseen, mutta tein samalla teidän ehdottamat toimenpiteet ! Kiitos paljon,ja kesän jatkoa kaikille !!!!!!!!!!!
Noi ohjeet oli tosi hyviä, koska jälkeenpäinkin on tullut samoja ongelmia vastaan ! Ei kun näennäismuisti jonnekin 5Mt kohdalle, sit eheyttää koneen ja palauttaa muistin alkuperäiseen ( mun kone suosittaa 754 Mt ) ja kas kummaa koneessa ei ole pirstaleita lainkaan !! Tää ongelma ilmenee yleensä kun imuroin leffoja netistä ! KIITOS PALJON teille taas tuli viisaammaksi! T : MR
Virtuaalimuisti kokonaan pois käytöstä! Ei siitä ole hyötyä tai tarvetta sen eheytyksen aikana. Ei ram lopu eheytyksessä kesken, (jota virtuaalimuisti paikkaa). Eheytyksen jälkeen sen voi laittaa takaisin käyttöön. Sulla on onnea, jos saat eheytettyä yhdeksi klimpiksi kaiken kovossa. Kolmannen osapuolen eheytysohjelmalla oon ite saannut kaiken siisitisti kovon alkuun. Kun sitten käynnistää winukan eheytyksen, niin taas on emmental juustona data kovossa. Reikiä välissä. (Palautuspisteet ja Näennäismuisti eivät kumpikaan käytössä, kun eheyttelin.) Mut en mä liikoja murehdi moisesta, winukassa on monta muutakin hidastavaa vikaa, joiden säätämisellä winukan saa "jotenkin kelvollisesti toimimaan".