Virtual PC 2007 rikkoi nettiyhteyden

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Neflumio, Dec 10, 2009.

  1. Neflumio

    Neflumio Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä asensin tuossa 3.5h sitten koneelle Microsoft virtual PC 2007 sp1 ja kun asennus meni loppuun niin netti katkesi, ihmettelin sitä hetken ja päätin käynnistää koneen uudelleen. Kun pääsin takaisin windowsiin niin huomasin että hamachi/xfire/steam eivät päässeet nettiin vaan antoivat erilaisia ei internet yhteyttä tyyppisiä ilmoituksia. Yritin päästä firefoxilla eri sivuille ja sama juttu, kuin nettiä ei olisi olemassakaan.

    Kellon viereen tuli lähiverkkoyhteys iconi ja ilmoitti että on vajaa tai puuttuva liitettävyys. Tässä vaiheessa kävin toisilla koneilla, kaikissa toimi netti normaalisti. Silloin uninstalloin tuon Virtual PC ja käynnistin uudelleen. Siltikään ei päässyt. Yritin järjestelmän palautusta, otin 2 päivää sitten olleen palautus pisteen ja toivoin parasta.. ei toiminut.

    Nyt olen yrittänyt korjata ongelmaa tunteja ja joka minuutti tekee mieli seota vähän lisää. Olen yrittänyt jokaista tapaa saada netin takaisin mitä tiedän, en ole PC expertti mutta en täysin aloittelijakaan ja tämä ongelma alkaa pahemman kerran nakertamaan. Olen katsonut läpi laitehallinnan josko sinne olisi tullut jotain lisää, olen yrittänyt korjata nettiyhteyden KORJAA nappulan avulla, olen käynnistänyt xp_winsockfix.exe (tai saman nimisen) joka vanhalla koneella joskus korjasi lievän netti ongelman.

    Olen viimisen tunnin etsinyt googlesta eri hakusanoilla microsoft virtual pc aiheisia ongelmia, foorumeita, ohjeita mutta missään ei tätä kyseistä ongelmaa eikä ratkaisua siihen tunnu olevan. Käytän Windows XP prota sp3 kanssa, routterin kautta menee 4 konetta yhteensä nettiin ja kaikissa muissa toimii netti normaalisti. Vain tuossa koneessa johon tuli hölmösti asennettu kyseinen ohjelma ei netti enään toimi. En keksi mitä tehdä, tietäisikö joku lempeä sielu miten pitäisi toimia?

    Pahoitteluni jos meni väärään alueeseen, olin tämän ja Windows- ohjelmat alueiden välillä.
     
  2. Taery

    Taery Regular member

    Joined:
    Feb 2, 2009
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sielä verkonjakamis keskuksessa saattaa olla jotai virtual PC:heen liittyviä yhteyksiä. Jos löydät sellaisen paina siitä oikealla ja "poista" tai "ota pois käytöstä" tai jotain muuta vastaavaa.
    Eli siis Ohjauspaneli --> verrkoyhteydet ja sielä itselläni on ainakin "Virtualbox host only network" eli sen nappaset pois päältä.

    Toivottavasti auttoi!
     

Share This Page