Virtualdub jumittuu Divx ja Xvid -työstössä

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by ihiminen, Oct 21, 2004.

1. ihiminen

ihiminen Guest

Virtualdub jumittuu noin 19 % kohtaan, ja logiin alkaa tulla tämmöinen häly:

[!] Dub: Processing thread has not cycled for ten seconds -- possible livelock. (Thread location: 77F82870)

Mistä päästä lähtisin metsästämään syyllistä?

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Mikä versio virtualdub:ista käytössä?
    Mitä operaatiota olit tekemässä?

3. ihiminen

ihiminen Guest

Versio on 1.5.10.

Olin muuntamassa puolitoistatuntista Huff-avia divx:ksi ja xvid:iksi, audio molemmissa tapauksissa mp3:ksi. Käytin videofiltterinä sävyjensäätöä ja rajausta.

Kun katsoin niitä keskenjääneitä aveja, kuva oli niissä 45 astetta kumossa ja väritön.

Samoin kävi, kun koklasin VirtualDubModia.

Nandubilla homma meni läpi, kun en löytänyt äänelle mitään pakkausmahdollisuutta. Tiedostosta tuli suuri, kun audio lienee pakkaamatonta. Sekin leffa on kumollaan.

Divx-koodekkina on divx:n versio 5 (muistaakseni), xvid on ffd:n paketista.

Oon saanut tehtyä leffasta aiemmin divx-version Tmpgencillä, mutta sen rajaussäädöt ei kelpaa divx-koodekille, eikä divx-koodekilla ole havainnollista preview-rajausta.

Avisynth-skriptejä Tmpgencille en oo vielä ehtinyt viritellä.

Last edited by a moderator: Oct 21, 2004
  4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    kai tuon rajauksen sisään jäävän videon pysty ja vaakaresoluutio on 16 jaollinen?

tuonkun tunkasee vaikka testi.avs ja laittaa tuon tiedostonimen kohdalleen
    AVISource("C:\testi.avi",False)
    Crop(10, 10, 200, 200).LanczosResize(100, 150)

eli tossa Cropissa määrätään rajattava alue ja tuossa Lanczos:issa tuota lopullista kuvaa voi venyttää tai kutistaa jos haluaa
    Crop(10, 10, 200, 200)
    riittää jos ei halua venyttää tai kutistaa.
    eka numero tossa on vasen reuna(etäisyys), sitten yläreuna(etäisyys) ja leveys ja korkeus.
    leveys ja korkeus kannattaa molemmat olla 16 jaollisia,
    esim 320 ja 240

5. ihiminen

ihiminen Guest

No niin nyt, oon saanut erinäisten kokeilujen kautta rajattua ja sävysäädettyä siistihköä 25 fps divx-videota. Seuraava ongelma on äänen jätättäminen.

Käytän Nandubia / direct streaming, ja liitän eri tavoin enkoodattua ääntä videoon. Vain alkuperäinen wav-ääni pysyy kuvan kanssa synkassa, muut ovat tunnin katselun kohdalla jo useita sekunteja jäljessä.

Kaikkia audiomuotoja en edes saanut dubattua videoon, esim ogg kaatoi Nandubin joka kerta. Aac, mp2, mp4, m4p ja ehkä joku muukin dubbautui, mutta ei toistunut Mediaplayer Classicissa eikä Winampissa.

En oo vielä koklannut onko merkitystä kun audio olisi 48kHz eikä 44, mutta tuntuu epäuskottavalta. Ac3-enkooderiakaan en oo vielä löytänyt, liekö siitäkään apua.

6. Eza

Eza Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokeileppa pakata äänet erikseen jollain toisella ohjelmalla. Itse olen pakannut CDex:llä. Kun olen videokameran DV-Avia pakannu niin olen jättänyt audion 48kHz:ski. Jos sitä lähtee muuttamaan niin tulee juuri noita äänen synkka ongelmia.

Share This Page