Koneellani on virus Windows-kansion System32-nimisessä kansiossa tiedostossa nimeltä xlaa.dll. Antivir ilmoittaa siitä joka kerta, kun käynnistän netin. Antivir ei jostain syystä pysty kyseistä virusta poistamaan (TR/Obfuscated.Z), enkä saanut tiedostoa poistettua lopullisesti edes vikasietotilassa. Mitä tehdä?
...en myöskään saa poistettua asentamaani Yahoo-toolbaria. Ei onnistu ohjauspaneelin kautta, eikä itse toolbarin asetuksista. Raivostuttavia ongelmia!
@Ellukka: Lataa Killbox Option^Explicitiltä. Pura zippi, ja käynnistä killbox.exe. Valitse: Delete on Reboot sitten klikkaa All Files valintaa. Sitten kopioi tekstin pätkä tuosta alapuolelta: Code: C:\WINDOWS\system32\xlaa.dll Sitten killboxissa: mene File valikkoon, ja valitse Paste from Clipboard. Klikkaa puna-valkoista Delete File -nappia. Klikkaa Yes "Delete on Reboot" pyyntöön. Klikkaa OK. Käynnistä koneesi itse jos se ei sitä automaattisesti tee Täällä on vielä kuvien kera ohjeet. Yahoo-toolbarin voit poistaa näin: Käynnistä IE -> Työkalut -> Lisäosienhallinta -> Paina kerran Yahoota ja sitten siirrä täppi kohtaa "poista käytöstä" -> Käytä -> Ok. Sen jälkeen voit poistaa sen kansion
Joo, molemmat lähti. Oon aikaisemminkin sanonut, että teille vapaa-ehtoisille tietokone-auttajille pitäis antaa verohelpotuksia tai jotain... Uskomattoman paljon vaivaa aiheutuu näennäisesti pienistä ongelmista, kun koneiden kanssa täytyy kuitenkin tehdä töitä päivittäin. Kiitos!