virus koneessa, toiminnot vähissä.Helppiä!

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by mcedes, Sep 10, 2003.

1. mcedes

mcedes Member

Trophy Points:
    11
    minä kun en ole tietäjä tässä lajissa,ni on hiukan hädänalainen olotila tän ongelman kans..eli varmaan n.kuukausi sitten häipyi f-securen toinen ikoni alapalkista,jostain imuroin F-protin ja se löysi jonku trojan sieltä ja luulin et ongelma on poistunut mut ei ku pahenee koko ajan...toiminnot on hidastunu ja monesti veivaa ton aukaisun kanssa et auki kiinni auki...nyt aloin etsiin f-securen kansioita ja havaitsin ne tyhjiksi.yritin lataa sen uudelleen,mut ei lataudu koneelle,internet asetuksista on hävinny se sivu mista poistetaan väliaikaistiedot,evästeet ja mistä saa kotisivun muutettua(kotisivuksi on muuttunu joku käsittämätön sivu)mitä tarkoittaa,viestiorientoitunut,tai virhesovellus?kun en oikein ymmärrä tuota englantia ja kaikki tiedostot on sillä kielellä ni on vaikea arvailla et mikä tiedosto on tarpeeton???onko mitään millä vois maalaisjärjellä päätellä et tuossa on joku virus tai ettei kuulu joukkoon?käyn tsekkaamassa väliin jos joku joka tietää,laittais helppiä mun ongelmaan(mikäli tällä vielä pääsee takasin tänne)kiitän etukäteen tiedoista!!T:Kari

2. mcedes

mcedes Member

Trophy Points:
    11
    nii piti vielä sanomani et käyttis on xp professional,eikä sitä saa enää edes päivitettyy taaksepäin...

3. mcedes

mcedes Member

Trophy Points:
    11
    nii piti vielä sanomani et käyttis on xp professional,eikä sitä saa enää edes päivitettyy taaksepäin...

4. ande

ande Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokeilepa ensin spybottia tai adawarea ja yritä poistaa kaikki syöpäläiset koneeltasi. Sen jälkeen asennat virustutkan uudestaan ja päivität sen. Käy scanni läpi ja tee korjaus-asennus xp:lle. Ei muuta kuin levy sisään jne.

5. mcedes

mcedes Member

Trophy Points:
    11
    kokeilin,mut kone lataa ohjelman näennäisesti sisään,mut kun yritän vaikka suorittaa nimellä,ni kertoo ettei löydä tiedostoa.eli ohjelmien lataus ei jostain syystä onnistu???

6. torngark

torngark Regular member

Trophy Points:
    26
    ota kiintolevy irti ja scannaa se kaverin koneessa jos ei onnistu niin vie kone huoltoon...noi sun ongelmat kuulostaa aika pahoilta eikä oikeen täsmää tämän hetkisten virusten kanssa joten taustalla on melko varmaan jokin muu ongelma joten ehkäpä kannattaa miettiä tiedostojen siirtoa d-osiolle ja format c/uudelleen asennus

7. mcmauu

mcmauu Guest

nyt vituttaa..perkele!!paska virus blaster pisti koko rempsun uusix..saatanan hakkerit perkele...ja vielä perkele sata gigaa vituillee..anteeks kielen käyttö.mut VOI VITTU!

8. Lumikki

Lumikki Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo. Kyllä nuo virukset ja muut syöpäläiset ovat tosi vittumaisia asioita. Lisäksi ne voi saada vaikka olisi kuinka huolellinen. Kuitenkin huolellisella käyttämisellä ja ylläpidolla on aika turvassa.

1. Pidetään se Windows päivitettynä (update)
    2. Henkilökohtainen palomuuri
    3. Virustorjuntaohjelma
    4. Spy-waren poisto-ohjelma
    5. Ei ajeta ohjelmia niiden perusasetuksilla
    6. Ei käytetä ohjelmia jotka ovat tietoturvariskejä.
    7. Käytetään harkintaa mitä klikkaillaan ja asennetaan tietokoneeseen.

Noita asioita noudattamalla pääsee aika pitkälle.

Jos tietokone saastuu pahasti, niin usein Windowsin uudelleen asennus on ainoa ja järkevä vaihtoehto. Muuten ei voi olla koskaan varma että sai sieltä kaikki vihulaiset pois.

Last edited: Sep 11, 2003
  9. CheG

CheG Member

Trophy Points:
    16
    Juu... ja vielä harkitaan millä nettisivuilla käydään, vaikkei aina sekään auta. Tässä juuri sain työkoneesta poistettua pari vihaista virusta ja tosi hankalaa spywarea. oli asiat paljon helpompaa, kun oli dos ja winikkaa käytettiin vain pasianssin peluuseen :)

ja kun winikan laittaa uusiksi, niin FULL formattia, eikä mitään quickia.

10. Silent_A

Silent_A Member

Trophy Points:
    11
    Mikäs virus siellä koneessa oli. F-seuren kotisivulta löytyy joillekkin viruksille erillisiä poisto työkaluja.

11. dumppi

dumppi Regular member

Trophy Points:
    26
    näistä viruksista kun nyt kerta on puhetta ni tässä lisää! Elikkäs mun kakkos koneeseen on päässy vierailemaan J.S Exeption Exploit. Ja pulma on niinku se että mä en saa sitä pois ku se on jossaa Windowsin(pakatussa) tiedostossa joka on käytössä, tai itse asiassa se on nyt parin viikon aikana levinny jo aika laajalle alueelle.. Ja mun norton 2001 ei sit vaa pysty korjaamaan tiedostoa eikä poistamaan. Päivitykset on kunnossa! ni oisko muuta vaihtoehtoo ku formatointi?? Mitenköhän sen pystyis selvittää et mikä ohjelma niitä tiedostoja käyttää?

12. torngark

torngark Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi blaster ei juurikaan vaikuta muuhun kuin nettiyhteyteen joten kyllä sun koneessa on jotain muutakin hämärää.

13. dumppi

dumppi Regular member

Trophy Points:
    26
    nii no nettii toi virus ottaa yhteyttä ihan jatkuvasti..ku on kiintee netti enkä oo tosiaa siihen kakkos koneesee viittiny mitää palomuurei asennella. et ehkä se on sieltä sitte lataillu jotaa muuta sontaa. aika kumma vaa et toi virus toimii edellee nois ajastuksissaa vaikka se onki jo aika vanha virus. oon vaa huomannu et se seikkailee netis aina jonkun tietyn ajan välein ja silloin ei auta ku repii piuhat irti..

14. CheG

CheG Member

Trophy Points:
    16
    jos sattuu olemaan DOS jossain siellä kovalevyn perukoilla, niin eikun vaan exit to dos tai boottaa dossiin ja kaivaa se sieltä. kannattaa kirjoittaa ylös pathit. en tiedä toimiiko se ms-dos promptissa, tuskin.

olen itsekkin ihmetellyt tuota, että on se winikkaa helppo kusettaa, kun virus vaan sellaisen fileen jota winikka käyttää tai file jonka virus vaan aktivoi, niin sinne jää...

15. mcmauu

mcmauu Guest

joo jotai muutaki oli...format ja PERKELE!

16. mcmauu

mcmauu Guest

kyllä se blasteri ainakin mulla esti asentamasta ohjelmia..tosin mulla oli niitä 2 ja toinen oli se E..ja toinen joku PASKAPASKAPASKA..miks hittoo noita laitetaa tavallisille pulliaisille..vieläkin vituttaa aarrgghh!

17. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    On olemassa joitain sellasiakin viruksia jotka osaa tunnistaa eri virustorjunta softia ja estää niitten toiminnan. Luulen että kuitenkin nämä ovat suhteellisen harvinaisia.

18. mcedes

mcedes Member

Trophy Points:
    11
    Mä oon kyl tosi kiitollinen kaikista neuvoista,oon kuitenkin ihan pihalla näistä koneista,joten pitää ottaa joku kaveriksi joka ymmärtää vähä enemmän näiden laitteiden sielun elämästä ja käyttää sit nämä kaikki neuvot hyväksi uudelleen.Se varmmaan jo kuvastaa tietotaitoani ko. asiasta et taisin kuitenkin apunne ansiosta päivittää eka kerran koneen...osaan kilkata x:stä kaikki pois,ihmetelly oon vaan sitä taulua joka tunkee oikealta alhaalta aina esiin ja höpöttää jostai päivityksistä,ajattelin etten mä tarvii mitään ohjelmia lisää koneelle ja painoin sen x ja pois.Parani kyl pirusti sit ku päivitin ne.Tiedoissa kerrottiin just jotain et puuttuu joku mikä suojaa konetta näiltä viestistä tulevilta ja et joku vois ottaa koko koneen täysin haltuun jne jne.sain väännettyy ton advaren jonku koneeseen ja se löysi 425 saastunutta jotain ja pari viruksen pirulaista..on jo paljon parempi,mut kyllä täs varmasti on vielä joku isokiero virus jossain ku ei ota esim f-securea sisään millään...Selvitellään ja kiitos vielä kaikille!Palaan vielä tähän topicciin luntille!!!

19. LukeWader

LukeWader Regular member

Trophy Points:
    26
    jos se pöpö on tullut xp:hen ,niin käynnistä kone vikasietotilassa verkkoyhteyksien kanssa. ja sitten hakemaan netistä pöpö lääkettä esim: norton,norman ,f-secure yms. ja poista se pöpö ja sitten vaan käynnistät uudelleen.
    lisäys. Spypot ja adaware ei poista viruksia vaan ihan muuta sontaa.

Last edited: Sep 13, 2003
  20. mcmauu

mcmauu Guest

mulla oli salee sama pöpö..ei antanu instaa mitää...en keksiny muuta ku kone sileeks,ja VIELÄKIN VITUTTAA!

Share This Page